|
|
امروز: پنجشنبه ۰۳ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۱:۲۵
کد خبر: ۶۰۲۵۶
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۷
آيت­ الله هاشمي رفسنجاني با يادآوري خاطرات خويش از ظلم امنيه­ها در زادگاه خويش و برنامه­هاي استبدادي رژيم، گفت: آنها براي بقاي خود به استعمارگران باج مي­دادند تا منابع ملي را به يغما ببرند.
آيت الله هاشمي رفسنجاني گفت: رهبري جامعه رأي مردم را حق­ الناس خواندند و نمي­دانم چرا رسانه ها به ويژه رسانه ملي اين نکته ظريف را در جامعه بيشتر تبيين نکرده و آن را توضيح نمي دهند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی تدبیر و امید،آيت الله هاشمي رفسنجاني در ديدار با جمعي از فرهنگيان، ايثار گران و اهالي رسانه استان خراسان رضوي با تأکيد بر اين نکته که «علم و انديشه در فضاي بسته رشد نمي کند»، گفت: همراهي زن و مرد در جمهوري اسلامي براي شرکت در انتخابات و احترام همه مسؤولين به آراي مردم، برخاسته از فرهنگ اسلام و تشيع مي باشد.

 وي اظهار کرد: جوانان، راههاي بسته را خودشان با استفاده از علم و تکنولوژي باز کردند و به جاي يک مطبوعه، ده ها سايت باز شده که نمي توان دريچه هايش را مسدود کرد.

آيت الله هاشمي رفسنجاني، هنر را يک علاقه فطري در وجود انسان­ها دانست و گفت: اگر کساني مانع ابراز اين علاقه فطري شوند، مطمئن باشيد از راه هاي ديگر درجامعه پخش مي شود که در آن صورت بعيد نيست جامعه به هرج و مرج برسد.

وي انديشه ­هاي جوانان ايراني را پويا و قابل احترام دانست و گفت: نبايد بگذاريم هنرمندان جوان ما در خلق آثار هنري تقيه کنند.

آيت­ الله هاشمي رفسنجاني شکل باز اطلاع ­رساني و وسعت کار شبکه هاي اجتماعي در جامعه را ضرورت شرايط علم و تکنولوژي در عصر جديد قلمداد کرد و گفت: به جاي جلوگيري از انتشار آثار هنري و رفتن آنها به سوي راه هاي زيرزميني بايد به فکر تقويت انديشه ­هاي انساني بود.

رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام با بيان تفاوت هاي اجتماعي عصر جديد با گذشته ­ها در حکومت هاي استعماري و استبدادي گفت: استبداد و استعمار به خاطر نيازهاي خود، مکمل همديگر در چپاول سرمايه هاي ملت­ها بودند.

وي افزود: حتي سالها پس از انقلاب کبير فرانسه در اکثر جوامع انساني، استبدادها در خدمت استعمارگران بودند.

آيت­ الله هاشمي رفسنجاني با يادآوري خاطرات خويش از ظلم امنيه­ها در زادگاه خويش و برنامه­هاي استبدادي رژيم، گفت: آنها براي بقاي خود به استعمارگران باج مي­دادند تا منابع ملي را به يغما ببرند.

رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام با تشريح روند تدريجي عقب­نشيني استبداد و پيشروي فکري مارکسيست­ها با ادبيات جوان­پسند درسراسر جهان و به ويژه در ايران، گفت: اگرچه براي آزادي مردم حرف مي­زدند، اما اگر کسي در اختيار آنها نبود، مي­کشتند و يا به اردوگاه­هاي کار مي­بردند.

ايشان با يادآوري گوشه ­هايي از اتفاقات مشروطه، گفت: قبل از مشروطه مردم از استبداد خسته شده بودند و وقتي چراغ مشروطه توسط علما روشن شد، گرد آن جمع شدند که اگر چه اوايل خوب بود، ولي خيلي زود به استبداد رضاخاني رسيد که تسمه از گرده همه مردم مي­کشيد.

آيت­ الله هاشمي رفسنجاني با ارائه تحليلي تاريخي از ايران معاصر، به ويژه در پهلوي اول و دوم، گفت: از ترس جوشش مردم، استعدادها را به بند مي­کشيدند و با کمترين فضاي باز سياسي، مردم حرف­هاي دل خود را بيان کردند که کم کم به مبارزه و سرانجام به پيروزي انقلاب رسيديم.

وي به نقش ايثارگران و خانواده­هاي آنها در انقلاب اسلامي تأکيد کرد و گفت: بدرقه جوانان براي رفتن به جبهه و استقبال از پيکرهاي خونين آنان، برگي از حماسه سرايي خانواده­ها و مخصوصاً مادران ايراني در طول تاريخ بود.

وي ايثارگران، آزادگان و جانبازان، شهدا و به ويژه جاويدالاثرها را سرمايه­ هاي هميشگي ايران در دنيا و آخرت توصيف کرد و گفت: تعابير قرآن در توصيف اين قشر فراتر از انديشه­ هاي ماست که در بهشت برين عند ربهم يرزقون هستند.

آيت الله هاشمي رفسنجاني تلخي صبر دنيوي خانواده­هاي شهدا و ايثارگران را در روز قيامت براي آنان شيرين دانست وگفت: با فرزندان شهيد خويش در بزم اوليا و انبيا خواهند بود.
رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام، هدايت و راهنمايي انسان­ها را محور اساسي آيات قرآن دانست و با اشاره به آرمان­ هاي امام و شهدا براي پيشرفت همه جانبه کشور، گفت: الحمدلله جامعه ما هر روز به طرف آگاهي مي­رود که دوري از تملق يکي از نشانه ­هاي آن است.

وي آشفتگي روياهاي مستبدها و استعمارگران را به خاطر هوشياري ملت­ها دانست و نسبت به نفوذ و تندروي­هاي گروه­ هاي تروريستي هشدار داد و گفت: رشد معقول جامعه با مشورت و نقد شروع مي­ شود که در ايران ما چنين است.

آيت ­الله هاشمي رفسنجاني، افزايش کمي و کيفي تحصيل جوانان و به ويژه دختران را يکي از دستاوردهاي انقلاب اسلامي دانست و گفت: کسي نمي­تواند زن با فرهنگ و با شعور و آگاه به زمان و با تحصيلات عاليه را در چار ديواري خانه محبوس کند که البته اگر چنين هم باشد، مادري آگاه براي تربيت فرزندان خواهند بود.

وي در ادامه سخنان خويش به ديدار دانشجويان با رهبري و سؤال آنان درباره آرمان­خواهي اشاره کرد و گفت: رهبري در پاسخ به سوال آنها تأکيد کردند که آرمان خواهي با محافظه کاري نمي­سازد و آرمان­خواهي با حقيقت گرايي و واقعيت بيني سازگار است.

آيت­ الله هاشمي رفسنجاني با تأکيد مجدد بر اهميت جامعه آرمان­خواه، گفت: شواهد نشان مي­دهد که مردم ايران به طرف راه­هاي درستي مي­روند که قرآن مي­خواهد.

رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام، بشارت خداوندي به کساني را که به حرف­هاي ديگران گوش مي­دهند و بهترين­ها را انتخاب مي­کنند، تابلوي تفکر و انديشه و آزادخواهي دانست و گفت: امروز جامعه ايراني به جايي رسيده که دانش­آموز و دانشجو در اکثر خانواده­ها هستند و به خاطر آگاهي از شرايط زمان، ديگر فريب ظاهرسازي­ها را نمي­خورند.

وي فراهم کردن زمينه ­هاي تحصيل براي فرزندان خانواده­ هاي کم بضاعت را يکي ديگر از آرمان­هاي انقلاب اسلامي دانست و با اشاره به رشد علمي وتحصيلي خانم ­ها، حتي در المپيادها و کنکورها، گفت: همه اين موارد نشان از پويايي جامعه و حرکت آن به سوي قله هاي افتخار است.

آيت­ الله هاشمي رفسنجاني با بيان امتيازات يک جامعه باسواد، گفت: جامعه باسواد کورکورانه رأي نمي­دهد و نمي­گذارد منطق و استدلال در هياهو و غوغاسالاري گم شود.

 رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام دربخش ديگري از سخنان خويش به شرايط نا امن کشورهاي افغانستان، عراق، سوريه و يمن اشاره کرد و گفت: کساني که امروز خواب تجزيه براي کشورهاي اسلامي را مي­بينند، اوايل انقلاب براي تجزيه ايران هم نقشه داشتند که حضور همه جانبه مردم و رهبري­هاي امام راحل تمام توطئه ­هاي آنان را خنثي کر



ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین