|
|
امروز: سه‌شنبه ۰۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۲:۱۷
کد خبر: ۶۰۲۴۸
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۱:۱۶
مدیرعامل شرکت بهینه سازی مصرف سوخت کشور گفت: با اجرایی شدن تفاهم نامه بهینه سازی مصرف سوخت بهینه سازی در بخش های مختلف شدت می گیرد.
نصرت الله سیفی عصر سه شنبه در نشست بهینه سازی مصرف سوخت در اهواز افزود: سال گذشته تفاهم نامه ای بین وزارتخانه های نفت و کشور برای کاهش مصرف انرژی منعقد شد که به دنبال آن با همکاری استان خوزستان و معاونت عمرانی استانداری عملیاتی گردید.
وی اضافه کرد: در اردیبهشت امسال مذاکراتی در قالب تفاهم نامه اصلی بین وزارتخانه های مزبور و شرکت بهینه سازی مصرف سوخت و نیز استانداری انجام شد تا نسبت به صرفه جویی و اجرای طرح های منتج به آن در زمینه سوخت اقداماتی به عمل آید.
سیفی گفت: لازم است طرحهای بهینه سازی در بخش های مختلف اعم از صنعت، حمل و نقل، ساختمان، کشاورزی و لوازم خانگی تعریف و از طریق ماده 12 رفع موانع تولید و بهینه سازی مصرف سوخت و دیگر ظرفیت ها با بهره گیری از کمک بخش های دولتی و خصوصی، خوزستان به عنوان استانی پیشرو در کاهش مصرف در صنایع مختلف باشد.
وی تاکید کرد: با این اقدامات و نشست های مستمری که در استان برگزار شد اجرای این تفاهم نامه با هدف کاهش 50 درصدی مصرف سوخت انجام می شود.
استاندار خوزستان هم گفت: در یک ماه گذشته به دلیل اجرایی نشدن قانون و یا نبود برخورد قانونی با افزایش قیمت بلیط هواپیما از یک مبلغ مصوب تا چهار میلیون و 500هزار ریال روبه رو شدیم که اگر قانون به درستی اجرا می شد از این کار ممانعت به عمل می آمد.
عبدالحسن مقتدایی افزود: اگر قانون درست اجرا شود وضعیت دستگاه اجرایی و مردم معلوم خواهد بود.
وی ادامه داد: اگر سیاست ها تبیین و عملیاتی شود به طور قطع به نتیجه مطلوب خواهیم رسید.
مقتدایی گفت: از دستگاه های متولی انرژی در استان انتظار می رود قوانین موجود را رعایت کرده تا مردم با الگوگیری از آنها نسبت به بهینه سازی مصرف سوخت اقدام کنند.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خوزستان هم گفت: این استان یک استان صنعتی بوده و مصرف انرژی در آن هم زیاد است.
احمد سیاحی افزود: بر اساس آمار میزان مصرف برق در شهر اهواز سه هزار و 500مگاوات بوده که بنا به گفته متولیان امر برابر میزان مصرف برق در استان اصفهان است.
احمد سیاحی افزود: 95درصد گاز مصرفی در خوزستان به بخش صنعت هدایت می شود و از طرفی میزان مصرف سوخت در ارتباط با خودروهای شخصی و اداری بسیار بالاست.
وی اضافه کرد: یکی از الزامات در استان خوزستان مدیریت شدت مصرف انرژی و بهینه کردن آن است و این امر کاهش شدت انرژی در بخش های مختلف اعم از صنعتی، کشاورزی و خانگی را به دنبال دارد.
سیاحی گفت: با توجه به شرایط موجود در استان هماهنگی خوبی با شرکت بهینه سازی مصرف سوخت شد و نخستین استانی هستیم که تفاهم نامه کاهش شدت انرژی را منعقد کرده ایم.
وی برنامه کاهش مصرف سوخت تا 50درصد تا پایان برنامه ششم توسعه را مورد اشاره قرار داد و گفت: هم اینک عملیات شروع شده و تحقق اهداف پیش رو مستلزم هماهنگی و همدلی و تمام دستگاه های اجرایی است.
سیاحی تاکید کرد: باید به موضوع خودروها و اصلاح ناوگان درون شهری و برون شهری توجه و در طراحی ساختمان های مسکونی تجدید نظر شود که در این چارچوب استفاده از توان بخش خصوصی و تشکل های غیر دولتی از الزامات کار است.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خوزستان در خصوص توزیع بنزین یورو چهار در اهواز هم گفت: این یکی از موضوع های ما با شرکت پخش فرآورده های نفتی است و قول داده اند مهر امسال در بیشتر شهرها بنزین یورو چهار عرضه شود.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین