|
|
امروز: سه‌شنبه ۰۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۰۶
کد خبر: ۶۰۲۴۳
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۸
استاندار خوزستان گفت: نفت به تحول و دگردیسی نیاز دارد در غیر این صورت موفقیتی در تولید حاصل نمی شود.
 عبدالحسن مقتدایی روز سه شنبه در نشست هم اندیشی با مدیرعامل و مدیران شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب افزود: تا زمانی که صنعت نفت توسعه پیدا نکند و افزایش تولید نداشته باشیم موفقیتی حاصل نمی شود.
وی اضافه کرد: در زمان حاضر فرصت افزایش تولید در استان وجود دارد و امروز باید برنامه ریزی درستی در این زمینه صورت گیرد و مجموعه مدیریت و بدنه کارشناسی که تصمیم ساز استان است باید دگرگون شود.
استاندار خوزستان دکل های نفتی را سرداران صنعت و بیرق تولید نامید و خطاب به مدیران نفتی افزود: این دکل ها را نخوابانید و در کنار برنامه های تولید، حق توسعه نفت را ادا کنید.
وی گفت: هرجا مانعی برای استقرار دکل، مباحث زیست محیطی و ایجاد امنیت از نقطه صفرمرزی وجود دارد، من به عنوان پیش قراول از حیثت نفت دفاع می کنم.
مقتدایی تاکید کرد: وقتی پای منافع شخصی در پشت ادعاها در میان نباشد، به طور قطع موفقیت حاصل می شود.
وی همچنین اظهار کرد: در خوزستان یک بی مدیریتی بزرگی رخ داده که سبب شده این استان در یک حالت ایستا باقی بماند و ساختار شکنی لازم صورت نگیرد.
مقتدایی بر ضرورت بازنگری در مدیریت استان تاکید کرد و افزود: اگر هر قانون و مصوبه ای تا انتها پیش برده نشود به طور قطع اتفاق خاص و خوبی در استان شاهد نخواهیم بود.
وی با اشاره به ضرورت تربیت نیروی متخصص در همه امور گفت: متاسفانه بعد از انقلاب تربیت نیروی انسانی متخصص به درستی انجام نشده و در صورت بازنشسته شدن نیروهای کار کشته کارها ممکن است به خوبی پیش نرود.
استاندار خوزستان ادامه داد: خوزستان استان توسعه یافته ای است که از تاریخ اقتصادی غنی برخوردار بوده به نحوی که رونق زیاد آن، این استان را مهاجرت پذیر کرده بود اما امروز این توسعه حرکت سریعی ندارد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود به ضرورت مورد توجه قراردادن بخشنامه خرید داخلی از استان اشاره کرد و گفت: ما به دنبال بومی نگری نیستیم بلکه باید با نگاه ملی و در جهت احقاق حق هریک از شهروندان و رسیدن به وحدت ملی پیش رفت تا هرشخصی تمام حقوق خود را دریافت کند.
وی تاکید کرد: مسوولان باید پیوست دستور خود باشند و هر بخشنامه ای از جمله بخشنامه خرید درون استانی باید با جدیت توسط تمام مسوولان پیگیری شود. وی گفت: بخشنامه خرید از داخل در مرحله اول تبعات خوبی را به دنبال داشت که از آن جمله می توان به رضایتمندی بازار در بخش خرید و پیمانکاری اشاره کرد.
مقتدایی درخصوص ارزش افزوده نیز گفت: ما از محل معاملات و درآمد منابع استانی، یک ارزش افزوده داریم که امسال با شرایط عادی شش هزار میلیارد ریال حاصل شد که این مبلغ تنها در اختیار شهرداریها و دهیاری ها قرار گرفته حال آن که اعتباری که دولت به استان خوزستان تخصیص می دهد چهار هزار و 800میلیارد ریال از محل تملک دارایی است و حق خوزستان باید از خزانه دولت پرداخت شود.
وی اضافه کرد: از شش هزار میلیارد ریالی که خرید استانی محسوب می شود تنها حدود 38 درصد آن از داخل استان تامین می شود که باید تلاش کرد مابقی آن هم از درون استان خرید شود.
طرح خرید داخلی امسال از سوی استاندار خوزستان با هدف استفاده از تمامی ظرفیتهای تولیدی استان خوزستان تصویب و همه دستگاههای اداری استان مکلف شده اند از ظرفیتهای تولیدی استان استفاده کنند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین