|
|
امروز: جمعه ۲۵ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۴:۵۸
کد خبر: ۶۰۲۳۹
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۰:۱۱
«رضا نجفی» سفیر و نماینده کشورمان در آژانس بین المللی انرژی اتمی روز سه شنبه پس از پایان نشست ویژه شورای حکام در وین گفت: توافق برجام یک توافق دو طرفه بوده و انتظار داریم که بعد از بررسی و تصویب آن، طرفین به خصوص طرف مقابل با حسن نیت به تعهدات خود عمل کنند.
وی با بیان اینکه نشست شورای حکام، یک نشست فوق العاده بود که به درخواست مدیر کل آژانس برگزار شد، گفت: پس از نهایی شدن توافق هسته ای و همچنین طبق مقرارت پیش بینی شده، آژانس وظیفه نظارت و راستی آزمایی را بر عهده دارد.
نجفی با یادآوری اینکه از روز به اجرا درآمدن توافق به مقدماتی نیاز است، افزود: یوکیا آمانو مدیر کل آژانس در گزارشی برای شورای حکام عنوان کرده که اجرای توافق مستلزم برخی مقدمات است، اما در همین مدت آژانس به نظارت و راستی آزمایی به موجب توافق ادامه می دهد و همه این موارد منوط به تامین بودجه و پرسنل است.
سفیر و نماینده کشورمان در آژانس بین المللی انرژی اتمی درباره نشست امروز (سه شنبه) گفت: جمهوری اسلامی ایران 2 سخنرانی در این نشست ارایه داد یکی در خصوص ظرفیت ریاست عدم تعهد که جنبش عدم تعهد علاوه بر اینکه همواره از برنامه هسته ای ایران حمایت کرده و این بار نیز از توافق بر جام حمایت کردند.
نجفی به محور سخنرانی دیگر نماینده کشورمان در نشست آژانس اشاره کرد و توضیح داد: در این نشست همچنین مواضع اصولی جمهوری اسلامی ایران تشریح شد که توافق بر جام یک توافق 2طرفه است و ما انتظار داریم که بعد از بررسی و تصویب برجام طرفین با حسن نیت تبادل تعهدات را انجام دهند به خصوص طرف مقابل در خصوص لغو تمام تحریم های شورای امنیت و همین طور تحریم های هسته ای که به صورت یک یا چند جانبه وضع شده است.
نجفی با تاکید بر لغو همه تحریم ها افزود: زمان نشان خواهد داد که طرف مقابل تا چه حد به تعهدات طبق برجام پایبند است.
وی گفت: امیدواریم اجرای برجام سبب جلب اعتماد مردم ایران شود، اعتمادی که به واسطه تحریم های ناعادلانه و فشارهای ناروا خدشه دار شده است. در هر حال باید به روز اجرای برجام امیدوار بود و اینکه همه تحریم ها برداشته خواهد شد.
سفیر کشورمان درآژانس بین المللی انرژی اتمی درباره تامین بودجه آژانس برای ارایه نظر در مورد برنامه هسته ای ایران گفت: برخی کشورها از جمله کشورهای غربی این اطمینان را به مدیر کل آژانس دادند که بودجه را تامین می کنند تا این نهاد نگرانی از بابت بودجه نداشته باشد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین