|
|
امروز: سه‌شنبه ۱۲ تير ۱۴۰۳ - ۲۰:۱۰
کد خبر: ۶۰۲۳۸
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۰:۰۸
استاندار مرکزی گفت: دولت تدبیر و امید با سازو کارهای مشخص و استراتژی روشن متکی بر توسعه، اجماع ملی برای دست یابی به توسعه پایدار را در کشور تثبیت کرد.
محمود زمانی قمی روز سه شنبه در آیین بهره برداری از طرحهای هفته دولت در شهرستان خنداب افزود: تولید محوری و گوش فرا دادن به مطالبات به حق مردم از جمله شاخصه های برجسته دولت تدبیر و امید است که دولتمردان با درک این مهم به دنبال استقرار توسعه ای متوازن و پایدار در کشور هستند.
وی ادامه داد: صنعت و کشاورزی به عنوان دو مولفه تاثیرگذار در رشد اقتصادی استان مرکزی نیازمند بازنگری در سیاستها و برنامه های بلند مدت است تا بتوان با اتکا بر ظرفیتهای ارزشمند این دو حوزه در راستای افزایش شاخص های رشد اقتصادی و صنعتی گام برداشت.
به گفته زمانی قمی، امسال خرید گندم از کشاورزان نسبت به مدت مشابه پارسال رشد 15 درصدی دارد که این مهم نشانگر نهادینه شدن مقوله تولید محوری به جای واردات محوری است.
وی ادامه داد: با توجه به سطح زیر کشت محصولات کشاورزی و به ویژه گندم ،کشور در آستانه خودکفایی است و استقلال در تولید این محصول ، از سیاست های دولت محسوب می شود.
استاندار مرکزی بیان کرد: کشورتا قبل از روی کار آمدن دولت تدبیر و امید در آستانه درگیری با قدرتهای مهم دنیا بود که دیپلماسی قدرتمند این دولت با حفظ کرامت و عزت ملت ایران، پرونده چند ساله ایران را در شورای امنیت را حل و فصل کرد.
زماین قمی افزود: نوسانات نرخ ارز، خالی شدن خزانه، رکود اقتصادی و توزم فزاینده از جمله معضلاتی بود که در دولت قبل کشور را رنج می داد.
وی ادامه داد: توسعه خنداب به عنوان یکی از کانون های مهم کشاورزی و خدمات در دستور کار قرار دارد .
زمانی قمی اضافه کرد: توسعه متوازن در استان مرکزی، با توزیع امکانات و اعتبارات در همه شهرستانها میسر است.
امام جمعه شهرستان خنداب نیز در سخنانی گفت: شهید رجایی و شهید باهنر به عنوان دو الگوی شاخص برای دولتمردان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران هستند.
حجت الاسلام محمد مجدی زاده افزود: شهرستان خنداب به عنوان یکی از نقاط کمتر توسعه یافته نیازمند توجه و مساعدت دولت تدبیر و امید است.
وی ادامه داد: تخصیص اعتبار برای ساخت مصلی و حمایت از حوزه علمیه نوپای این شهرستان از جمله مطالبات به حق مردم این دیار است.
فرماندار شهرستان خنداب نیز در سخنانی گفت: ثبات و آرامش در اقتصاد و زندگی عمومی مردم هدیه ارزشمند دولت یازدهم به ملت ایران است .
حمید غیاثی راد افزود: تثبیت نرخ ارز و تعامل با کشورهای دنیا سبب شد تا بارقه های امید بار دیگر در جامعه پدیدار شود.
وی ادامه داد: توسعه متوازن، بازگشت به ااقتصاد پویا، رویکرد تاریخی دولت در دیپلماسی خارجی از جمله دستاوردهایی است که در تاریخ ماندگار شد.
غیاثی راد بیان کرد: خنداب به عنوان یکی از قطبهای مهم کشاورزی در استان ظرفیت های ارزشمندی برای توسعه ارزش آفزینی اقتصادی دارد.
وی افزود: 90 درصد از کشمش و انگور استان مرکزی در خنداب تولید می شود که لزوم استقرار صنایع تبدیلی در این منطقه حیاتی است.
فرماندار خنداب گفت: تامین نیازهای درمانی و بهداشتی مردم خنداب و تجهیز بیمارستان این شهر نیز از دیگر مطالباتی است که نیازمند حمایت دولت تدبیر و امید است.
شهرستان خنداب با مساحت حدود یک هزار و 365 کیلومتر مربع از شمال به شهرستان های کمیجان، از شرق به شهرستان های اراک، از جنوب به شهرستان شازند، از غرب به استان همدان محدود می شود.
شهرستان خنداب دارای 84 روستا است که برخی از آنها به لحاظ گردشگری مناسب هستند و قدمت تاریخی بالایی دارند
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین