کد خبر: ۶۰۲۳۷
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۰:۰۴
مشاور عالی رییس جمهوری و دبیر شورای هماهنگی مناطق آزاد تجاری و اقتصادی گفت: 90 درصد مطالبات مردم از دولت تدبیر و امید مربوط به اشتغال است.
اکبر ترکان عصر سه شنبه در شورای اداری شهرستان فامنین افزود: در همه جای کشور اولین درخواست مردم مربوط به مشکل اشتغال است که امیدواریم از تمام ظرفیت کشور برای حل این مشکل استفاده شود.
وی ادامه داد: یکسال پس از مذاکرات را با زمان قبل از مذاکرات مقایسه کنید تا به جز اثرات اقتصادی اثرات اجتماعی آن نیز برای همگان مشخص شود.
ترکان گفت: کاهش نرخ تورم از 40 درصد به 13.8 درصد از مهمترین دستاوردهای اقتصادی دولت تدبیر و امید است.
وی اظهار کرد: دولت با توافقات هسته ای توانست غده 12 ساله را از دل 80 میلیون ایرانی بردارد چرا که دشمنان از این طریق برای مردم ایران خط و نشان می کشیدند و البته مردم ایران از هیچ یک از این تهدیدات ترسی نداشتند.
وی گفت: رژیم صهیونیستی به دنبال تحریک کشورها علیه ایران بود اما این کشورها به اندازه ای حقیر بودند که نتوانستند در برابر حزب الله ایستادگی کنند.
وی افزود: پشت صحنه ها نشان داد رژیم صهیونیستی می خواست با استفاده از قدرت کشورهای دیگر، ایران را تحت فشار قرار دهد اما با این توافقات هم اکنون دشمنان ایران عصبانی هستند.
وی تصریح کرد: در این توافقات منطق جمهوری اسلامی در برابر منطق ظالمانه تحریم پیروز شد و در این میان از حق مردم نیز با صلابت دفاع کرد.
مشاور عالی رییس جمهوری در ادامه گفت: مهمترین مسئله شهرستان فامنین خشکسالی است.
وی تصریح کرد: فرماندار این شهرستان عنوان کرد که خشکسالی در این شهرستان به حدی رسیده است که چاهها تا 200 متر کف شکنی شده است و از 800 چاه موجود در این شهرستان 300 چاه خشک شده است.
وی ادامه داد: وضعیت آب در این شهرستان بسیار وخیم بوده و نیازمند مدیریت صحیح است البته استان همدان با 48 درصد آبیاری تحت فشار اراضی از استان های خوب کشور در این بخش به شمار می رود ولی با این وضعیت نباید حتی یک هکتار از اراضی این شهرستان به صورت غرقابی آبیاری شود.
وی عنوان کرد: اهالی این شهرستان باید فکر اساسی برای این مشکل داشته باشند چرا که با این افت آب، یعنی آب در این شهرستان در حال اتمام است و وضعیت این شهرستان خطرناک است.
ترکان بیان کرد: استخوان بندی شهرها را بازارها تشکیل می دهد و نباید بازارها را از شهرها جدا کرد.
وی با بیان اینکه بازارها پایگاه های صنعتی شهرها هستند افزود: امروز برنامه ریزی های لازم برای منطقه ویژه را آغاز می کنیم.
وی تصریح کرد: بدنبال جذب سرمایه گذاران همدانی برای حضور در این شهرستان باشید چرا که استان همدان ظرفیت گسترده ای دارد.
وی با بیان اینکه بخش خصوصی باید برای رفع مشکل اشتغال و توسعه صنعت وارد شود بیان کرد: دولت توانایی حل تمام مشکلات را ندارد چرا که هزینه های جاری کشور آنقدر زیاد است که اعتبار زیادی برای بخش عمرانی باقی نمی ماند.
ترکان گفت: مشکل بیکاری چیزی نیست که به راحتی حل شود و حل آن مقوله ای نفس گیر است.
هیات دولت تدبیر و امید امروز مهمان مردم استان همدان است.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین