|
|
امروز: دوشنبه ۱۱ تير ۱۴۰۳ - ۰۹:۱۹
کد خبر: ۶۰۲۳۳
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۹:۴۹
معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده گفت: موازی کاری، پراکندگی، دوباره کاری و جزیره ای عمل کردن به فعالیت های امور بانوان لطمه می زند.
شهیندخت مولاوردی عصر سه شنبه در نشست مشترک کارگروه امور بانوان و خانواده استان همدان افزود: فعالیت های بخش بانوان نیازمند هم افزایی است در غیر اینصورت اثر بخشی لازم را ندارد.
وی اضافه کرد: راهبرد اصلی حوزه بانوان ترویج همکاری های شبکه ای و تخصصی است که برای تحقق این امر تاکنون سه نشست منطقه ای برگزار شده است که چهارمین دوره این نشست ها اواسط شهریورماه در کرمانشاه برگزار می شود.
وی اظهار داشت: در این نشست ها ظرفیت های دستگاه های دولتی و سازمان های مردم نهاد به کار گرفته می شود تا راهکارهای مناسب برای مقابله با آسیب هایی که بر اساس اطلس اجتماعی شناسایی شده است به کار گرفته شود.
ملاوردی گفت: در این نشست ها کارگاه های سه روزه در سه سطح برگزار می شود که حاصل این برنامه ها گزارش عملکردی است که جزییات آن بزودی منتشر می شود.
وی با بیان اینکه سیاست های کلی برنامه پنجم در بخش بانوان محقق نشده است ادامه داد: برآوردها نشان می دهد که حدود 30 درصد از برنامه ها اجرایی شده است.
وی افزود: در 29 شورای برنامه ریزی که تشکیل شده است امور بانوان در چندین شورا به عنوان عضو اصلی است و در برخی از شوراها نیز امور بانوان صاحب نظر معرفی کرده که در نشست ها از آنها دعوت می شود.
وی از برگزاری نشست کمیته تخصصی زنان و خانواده خبر داد و گفت: همچنین سامانه پیامکی 102 راه اندازی شده است تا با ارایه مشکلات بخش بانوان بتوان مسایل و مشکلات این بخش را تحلیل و و در برنامه ریزی ها از آن استفاده کرد.
وی با بیان اینکه از این ظرفیت سامانه پیامکی باید برای بیان مشکلات مالی ادامه داد: از این ظرفیت باید برای مشکلات بانوان استفاده کرد اما 70 درصد پیام های دریافتی در مورد مشکلات مالی ، شخصی و اشتغال است.
وی از برگزاری دومین همایش ملی اعتدال مهرماه سال جاری خبر داد و گفت: این همایش با شعار اعتدال، زنان و توسعه برگزار می شود.
معاون رییس جمهوری با بیان اینکه تعادل و توازن باید در بخش فعالیت های بانوان در نظر گرفته شود گفت: بازنشستگی پیش از موعد، کاهش ساعت کار ، مرخصی زایمان 9 ماهه ، تعطیلی پنجشنبه و سایر موارد به ضرر بانوان است چرا که برخی از بخش های خصوصی از این موارد استقبال نمی کنند.
ملاوردی با بیان اینکه چالش های زیادی فراروی این حوزه است ادامه داد: مسایل ما در بخش زنان در جامعه سیاسی شده است چرا که مقاومت های سخت و برداشت های متضادی در این باره انجام می شود و ما را به حاشیه می برد.
وی هدف از سفرهای استانی را شناسایی مسایل و مشکلات در بخش های مختلف عنوان کرد و گفت: مصوبات در سفر رییس جمهوری کارشناسی شده است و وعده های غیر قابل کارشناسی و غیرعملی در این سفرها داده نمی شود.
وی مشکلات و مطالبات بخش بانوان را در سه حوزه مراکز درمانی تخصصی زنان ، مراکز ورزشی و مراکز عرضه محصولات و بازاریابی عنوان کرد و گفت: مسایل و مشکلات زنان در قالب اطلس وضعیت زنان بر اساس آسیب های اجتماعی تهیه شده است.
وی ادامه دارد: در دو سال گذشته 31 گزارش استانی از وضعیت زنان و خانواده آماده شده است که موضوعات مختلف در 14محور 12 تفاهم نامه و 24 طرح اجرایی شده است.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین