|
|
امروز: جمعه ۱۵ تير ۱۴۰۳ - ۰۶:۱۵
کد خبر: ۶۰۲۲۰
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۳
استاندار گیلان با اشاره به گزارش وزارت جهاد کشاورزی مبنی بر عدم ثبت سفارش برای واردات برنج در 10 ماه گذشته گفت: تا چهار ماه آینده نیز برای ثبات قیمت برنج، واردات این محصول انجام نمی شود.
محمدعلی نجفی روز سه شنبه و در دومین روز هفته دولت، در مراسم بهره برداری از پروژه های عمرانی شهرستان املش اظهار داشت: جلوگیری از واردات بی رویه برنج در سیاست های کلان اقتصادی و کشاورزی دولت ، اهمیت بسیاری دارد.
وی با بیان اینکه سال های گذشته کام کشاورزان با واردات بی رویه برنج تلخ شده بود، افزود: در سال های 90 و 91 ، دو تا سه میلیون تن برنج وارد کشور شد و به معیشت کشاورزان و برنج کاران شمال ضربه وارد کرد.
استاندارگیلان اقتصادی شدن کشاورزی را موثرترین راهکار برای جلوگیری از مهاجرت روستائیان و همچنین مقابله با تغییر کاربری های اراضی عنوان و تصریح کرد : ما دوست داریم با گسترش امکانات زیربنایی در روستاها و کاهش مشکلات کشاورزان، روستائیان در روستا بمانند.
نجفی گفت : مسلماً با رونق کشاورزی، اشتغال پایدار نیز در روستاها ایجاد می شود و انگیزه را برای حضور سرمایه گذاران به روستاها بیشتر می کند.
وی شکل گرفتن نهضت گاز رسانی به روستاها، کاهش عقب ماندگی شاخص های آسفالت، آب روستایی و گسترش ارتباطات الکترونیکی در این مناطق را نمونه هایی برای فراهم کردن ظرفیت سرمایه گذاری و گسترش امکانات زیربنایی عنوان کرد.
استاندار گیلان افزود : این اقدامات، سرفصل های مهم عمرانی دولت تدبیر و امید در روستاهای گیلان است.
استان گیلان با 238 هزار هکتار اراضی شالیزاری سالانه 650 تا 750 هزار تن برنج سفید معادل 38 درصد برنج کشور را تولید می کند.
در حال حاضر محصول برنج حدود 90 درصد اراضی شالیزاری گیلان برداشت شده است.
فصل شالیکاری در گیلان با شخم اراضی از اواخر اسفندماه آغاز و با پایان برداشت در شهریورماه سال بعد خاتمه می یابد.
در دومین روز از هفته دولت، 17 طرح عمرانی با حضور استاندار گیلان در شهرستان املش به بهره برداری رسد.
طرح گازرسانی به هشت روستا بصورت تجمیعی در آزاربن سفلی و بهره برداری از آسفالت هشت روستای دیگر در روستای پیله باغ در مجموع با اعتبار سه میلیارد تومان به بهره برداری رسید.
همچنین به مناسبت هفته دولت در روستای سورکوه 9 واحد مسکونی افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی به آنان واگذار شد.
برای ساخت این واحدهای مسکونی 251 میلیون تومان هزینه شد.
واگذاری 104 فقره سند مالکیت روستایی در آزاربن املش از دیگر برنامه های دومین روز هفته دولت بود.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین