کد خبر: ۶۰۲۰۸
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۹
نشست هم اندیشی اعضای کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با وزیر نفت، پاسخ های وزیر راه به استیضاح کنندگان در جلسه کمیسیون عمران، حضور وزیر ارتباطات در کمیسیون برنامه و بودجه و بررسی مشکلات خودروسازان در کمیسیون صنایع مجلس از جمله موضوعات اصلی نشست های امروز کمیسیون های مجلس در روز سه شنبه بود.
سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس از برگزاری نشست هم اندیشی اعضای کمیسیون انرژی مجلس با بیژن نامدار زنگنه وزیر نفت خبر داد.
حسین امیری در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی ایرنا با اشاره به نشست امروز اعضای کمیسیون انرژی با وزیر نفت در محل این وزارتخانه افزود: در این جلسه نمایندگان مسایل منطقه ای را مطرح کردند و گلایه هایی نیز در خصوص عدم بکارگیری نیروهای بومی در پروژه های استانی نفت و گاز خوزستان و بوشهر بیان شد.
وی ادامه داد: همچنین در این نشست، آنچه در موضوع نفت مورد توافق و تفاهم قرار گرفت این بود که سقف تولید اوپک باید رعایت شود که متاسفانه در چند سال گذشته این سقف به هم خورده و برخی کشورها بالاتر از سقف اوپک تولید می کنند و بخشی از کاهش قیمت نفت نیز به همین موضوع بستگی دارد.
سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس گفت: همچنین سهمیه بندی های تعیین شده در اوپک رعایت نمی شود و برخی از کشورها سهمیه نفت را گرفته اند و امروز ما باید سهم خودمان را در بازار اوپک بازیابی کنیم.
امیری خاطرنشان کرد: هر کشوری به اندازه تولیدش در اوپک قدرت چانه زنی دارد که جمهوری اسلامی ایران جزو اعضای توانمند اوپک است و باید سهم خود را بازیابی کند؛ کشورهایی که سهم ما را گرفتند باید کاهش تولید داشته باشند.
وی اظهارداشت: در بحث گاز نیز آنچه مورد توافق قرار گرفت این بود که روش های اقتصادی صادرات مورد توجه قرار گیرد یعنی اینکه چه محصولی در زنجیره فرآوری گاز صادر شود.
سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس گفت: همچنین در این نشست پیرامون اساسنامه شرکت ملی نفت ایران بحث و تبادل نظر شد که پیش بینی می شود اساسنامه این شرکت طی چهار جلسه آینده این کمیسیون به تصویب برسد.

**حضور وزیر ارتباطات در جلسه کمیسیون برنامه و بودجه مجلس
سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی از حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در جلسه امروز این کمیسیون خبر داد و گفت: محمود واعظی و معاونانش در این جلسه گزارشی از عملکرد، برنامه ها و وضعیت درآمدهای پیش بینی شده برای این وزارتخانه در بودجه سال 1394 ارایه کردند.
غلامرضا کاتب روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی ایرنا افزود:وزیر ارتباطات و معاونان وی در جلسه امروز کمیسیون برنامه و بودجه گزارشی از میزان سرمایه گذاری مورد نیاز برای تحقق اهداف پیش بینی شده در برنامه پنجم توسعه ارایه و اقدامات انجام شده برای دسترسی به شبکه ملی اطلاعات را مطرح کردند.
وی ادامه داد: در سرانه پهنای باند و سایر شاخص های فناوری ارتباطات براساس قانون برنامه پنجم توسعه جمهوری اسلامی ایران باید به رتبه دوم دست می یافت که متاسفانه که اکنون در منطقه رتبه 16 و در جهان رتبه 130 هستیم.
سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: همچنین در شاخص دولت الکترونیک در منطقه 17 و در جهان 105 هستیم و این امر تحقق نیافته است اما میزان سرمایه گذاری انجام شده در این زمینه طی سال های 93 و 94 خوب بوده است و توانسته ایم کارهایی را به جلو ببریم.
کاتب افزود: وزارت ارتباطات به دنبال آن است که در بحث توسعه زیرساخت های شبکه های ارتباطاتی که بسیار می تواند در اقتصاد ایران موثر باشد سرمایه گذاری کند چرا که این سرمایه گذاری اشتغال و ارزش افزوده برای کشور خواهد داشت.

** بررسی مشکلات خودروسازان با حضور وزیر صنعت
عضو هیات رییسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی از حضور محمدرضا نعمت زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت در جلسه عصر امروز(سه شنبه) این کمیسیون خبر داد و گفت: در این جلسه مشکلات خودروسازان مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
سید محمد بیاتیان روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی ایرنا افزود: در این جلسه وضعیت کنونی صنعت خودرو و صنایع وابسته و مشکلات قطعه سازان مورد بررسی قرار گرفت و برنامه ها و چشم اندازها در این زمینه مطرح شد.
وی چشم انداز صنعت خودرو را خوب ارزیابی کرد و اظهارداشت: با توجه به برنامه ریزی برای مشارکت شرکت های خارجی و همچنین چشم انداز تعریف شده آینده صنعت خودرو کشور خوب ارزیابی می شود.
عضو هیات رییسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: یکی از مشکلات مطرح شده در این جلسه مباحث و مشکلات مالی بود که گریبان خودروسازان ما را گرفته است که دولت و مجموعه وزارت صنعت و بانک مرکزی در تعاملات یکیدگر قول دادند این مشکلات حل شود.
بیاتیان افزود: با توجه به رویکردی که دولت دارد و به دنبال واگذاری شرکت های زیانده از سوی خودروسازان است آینده خوبی در این عرصه خواهیم داشت.

**بررسی استیضاح وزیر راه و شهرسازی در کمیسیون عمران مجلس
سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: در جلسه امروز این کمیسیون رسیدگی به تقاضای تعدادی از نمایندگان برای استیضاح وزیر راه و شهرسازی در دستورکار قرار داشت که این موضوع با حضور عباس آخوندی پیگیری شد.
منصور آرامی افزود: وزیر راه و شهرسازی در راستای محورهای مطرح شده ازسوی استیضاح کنندگان مطالبی را مطرح کرد که مورد قرار گرفت.
وی ادامه داد: هیات رییسه کمیسیون عمران مجلس منتظر اعلام نظر نمایندگان متقاضی استیضاح است که اعلام کنند از توضیحات وزیر قانع شده اند یا اینکه برتقاضای استیضاح اصرار دارند تا رای نهایی آنها از سوی کمیسیون درقالب نامه به هیات رییسه مجلس اعلام شده و روال معمول خود را طی کند.
سخنگوی کمیسیون عمران مجلس گفت: اکثریت نمایندگان عضو کمیسیون مخالف استیضاح وزیرراه و شهرسازی هستند که امیدواریم توضیحات ارایه شده ازسوی وی برای نمایندگان متقاضی استیضاح قانع کننده باشد و این نمایندگان از تصمیم خود برای استیضاح انصراف دهند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین