|
|
امروز: شنبه ۰۵ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۵:۱۴
کد خبر: ۶۰۱۹۲
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۴
همزمان با هفته دولت، پروژه هاب ماهواره ای ایران (هما) از طریق ارتباط ویدئو کنفرانس وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با استانداران کشور از جمله اصفهان افتتاح و به بهره برداری رسید.
این طرح روز سه شنبه با هدف بهینه سازی و ارتقای امکانات ماهواره ای ، افزایش سرعت انتقال و پوشش ارتباطات نقاط صعب العبور فعالیت خود را آغاز کرد.
شبکه های ماهواره ای وب ست شرکت ارتباطات زیرساخت با هدف استفاده از ارتباطات ماهواره ای در کنار دیگر سیستم های ارتباطی نظیر فیبر و رادیو به عنوان یک مکمل سهل الوصول و مطمئن برای تامین ارتباط نقاط دور افتاده و خاص در حداقل زمان ممکن و همچنین برای پاسخگویی به نیازهای ارتباطی ممکن در مواقع اضطراری و حوادث غیر مترقبه مورد استفاده قرار می گیرد.
طرح بهینه سازی هاب شبکه ماهواره ای وی ست ایستگاه بومهن با حداقل هزینه ممکن و با اولویت استفاده حداکثری از منافع و امکانات موجود تهیه و ارائه شد و پس از طی فرآیند مربوطه با خرید تجهیزات از طریق یکی از شرکت های داخلی کار نصب و راه ا ندازی تجهیزات مربوطه توسط پرسنل بخش ماهواره ای شرکت ارتباطات زیرساخت انجام شده است .
این طرح برای تامین نیازهای ارتباطی حداقلی این شرکت در شرایطی که امکان بهره برداری از دیگر بسترهای موجود(فیبر و رادیو) وجود ندارد، اجرا شده است.
با نصب و راه اندازی تجهیزات پایانه های ماهواره ای در نقاط مورد نظر در حداقل زمان ممکن (کمتر از یک روز) امکان تامین ارتباط هر نقطه در داخل و خارج کشور برای شرکت ارتباطات زیرساخت فراهم می شود.
ایجاد شبکه های مختلف با توپولوژی های STAR، MESH، Data و Interface ویدئو کنفرانس و تامین ارتباط نقاط صعب العبور جزائر، سکوهای نفتی با ضریب دسترسی بالا و همچنین انتقال ترافیک اپراتورهای سیار (موبایل) به نقاط مختلف و برقراری ارتباط بین BTSها و BSCهای آنها از دیگر امکانات این شبکه است.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین