|
|
امروز: دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۸:۰۹
کد خبر: ۶۰۱۷۱
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۱
وزیر بهداشت درباره وضعیت خانه های بهداشت استان همدان گفت: طبق گزارش های داده شده، خانه های بهداشت مورد نیاز در استان همدان تکمیل شده است و فضای مورد نیاز و تجهیزات موجود می تواند نیازها را برطرف کند.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: 503 خانه بهداشت به صورت همزمان روز سه شنبه در دومین روز از هفته دولت در کشور افتتاح می شود.

 سید حسن هاشمی روز سه شنبه در آیین افتتاح خانه بهداشت روستای سنگستان از توابع شهرستان همدان افزود: از زمان آغاز اجرای طرح تحول نظام سلامت تاکنون افزون بر یک هزار و 500 خانه بهداشت در کشور ساخته شده و مجموع خانه های بهداشت به 20 هزار مورد رسیده است.

وی ادامه داد: میزان داروهای موجود در این خانه های بهداشت هم به دو برابر افزایش یافته و انواع جدید واکسن ها و مکمل های غذایی مورد نیاز برای زنان باردار و کودکان زیر دو سال در این خانه های بهداشت ارایه می شود.

وزیر بهداشت درباره وضعیت خانه های بهداشت استان همدان گفت: طبق گزارش های داده شده، خانه های بهداشت مورد نیاز در استان همدان تکمیل شده است و فضای مورد نیاز و تجهیزات موجود می تواند نیازها را برطرف کند.

هاشمی در بخش دیگری از سخنان خود در این آیین با بیان اینکه کشور با کمبود پزشک مواجه نیست، خاطرنشان کرد: یک سال و نیم از زمان اجرای طرح تحول نظام سلامت می گذرد و این طرح برکات زیادی را با خود برای مردم به ارمغان آورد.

به گفته وی برخی افراد از روی بی اطلاعی یا هر دلیل دیگر به نوعی تبلیغ می کنند که این طرح تنها درمان را هدف قرار داده است در حالیکه این گونه نیست و این طرح در حوزه بهداشت نیز کارهای گسترده ای را به انجام رسانده است و بدون تردید پیشگیری مقدم بر درمان است و درمان هم جدا از پیشگیری نیست.

وی تحت پوشش قرار گرفتن هشت میلیون نفر در حاشیه شهرها و ارایه دفترچه بیمه سلامت به 10میلیون ایرانی را از اقدامات ارزشمند دولت در قالب این طرح اعلام کرد.

وزیر بهداشت دولت یازدهم را برخاسته از رای مردمی دانست و یادآور شد: زمانی که دولت تدبیر و امید فعالیت خود را آغاز کرد افزون بر 30 درصد از مناطق روستایی کشور فاقد پزشک بود.

افتتاح بیمارستان 220 تختخوابی فرشچیان، افتتاح شش خانه بهداشت و کلنگ زنی مرکز جامع سرطان از برنامه وزیر بهداشت در استان همدان است.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی همراه با کاروان تدبیر و امید امروز مهمان مردم همدان است.
منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین