|
|
امروز: چهارشنبه ۰۶ تير ۱۴۰۳ - ۰۳:۰۳
کد خبر: ۶۰۱۳۷
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۰
نقوی حسینی گفت: در نهایت جمع بندی رسیدگی به برجام به صورت مستند و دقیق تقدیم هیئت رئیسه می شود تا برای رأی گیری در خصوص گزارش این کمیسیون در صحن علنی مطرح شود.
سخنگوی کمیسیون ویژه رسیدگی به برنامه جامع اقدام مشترک (برجام ) از آغاز رسیدگی به برجام در این کمیسیون خبر داد.


نقوی حسینی   گفت: بعد از انتخاب اعضای 15 نفره این کمیسیون و تعیین هیئت رئیسه، ساعت 6 صبح امروز  جلسه هیئت رئیسه برای تعیین برنامه جدول زمان بندی تشکیل جلسات و شیوه بررسی و چارچوب ها برگزار شد.

وی افزود: قرار شد کمیسیون ویژه رسیدگی به برجام با توجه به اهمیت موضوع و همچنین تعطیلات سه هفته ای پیش روی مجلس حداقل سه جلسه در هفته داشته باشد.

نقوی حسینی گفت: شیوه بررسی برجام نیز به صورت موضوعی خواهد بود و با تعیین اولویت بندی موضوعات، متن برجام رسیدگی خواهد شد.

سخنگوی کمیسیون ویژه رسیدگی به برجام افزود: در بررسی موضوعی برجام، امتیازهای داده شده و گرفته شده، بازرسی ها، تحریم ها و مسائل حوزه اقتصادی و حقوقی به ترتیب اولویت در دستور کار قرار می گیرد تا نقاط ضعف و قوت و آثار بلندمدت امتیازات داده شده و گرفته شده به صورت دقیق مشخص شود.

نقوی حسینی گفت: در نهایت جمع بندی رسیدگی به برجام به صورت مستند و دقیق تقدیم هیئت رئیسه می شود تا برای رأی گیری در خصوص گزارش این کمیسیون در صحن علنی مطرح شود.

سخنگوی کمیسیون ویژه رسیدگی به برجام افزود: به نظر می رسد با تشکیل جلسات فشرده و متراکم، حداقل تا آخر شهریور درباره این مسئله به جمع بندی برسیم.

وی درباره اینکه مجلس در انتظار ارائه لایحه دولت می ماند یا خیر؟ گفت: کار کمیسیون ویژه بررسی برجام مربوط به ارائه لایحه دولت نمی شود چرا که مطابق قانون الزام دولت برای حفظ دستاوردهای هسته ای، گزارش برجام تقدیم مجلس شده است و کمیسیون ویژه بررسی خود را برای اعلام نظر شروع کرده است و نیازی به در انتظار ماندن دولت برای ارائه لایحه دولت نیست.

نقوی حسینی افزود: به تأیید اغلب نمایندگان ، دولت نیز باید لایحه خود را در این باره  ارائه کند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین