|
|
امروز: دوشنبه ۱۸ تير ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۸
کد خبر: ۶۰۰۹۵
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۲:۲۲
استاندار فارس، ضمن تاکید بر لزوم نقد مدیران و عملکردها از سوی رسانه ها گفت: مردم نباید از نقدی که بوسیله رسانه ها انجام می شود آسیب ببینند.
سید محمد علی افشانی، عصر دوشنبه، در نشست پرسش و پاسخ با خبرنگاران بمناسبت گرامیداشت هفته دولت در شیراز افزود: اگر بنا است مدیران از سوی رسانه ها مورد سوال واقع شوند این سوال نباید به اختلاف ها دامن بزند و مسوولان را مدت ها درگیر مسایل حاشیه ای کند.
وی ادامه داد: خبرنگاران و رسانه ها باید به دنبال آشنا کردن مردم با حقوقشان باشند و این مهمترین وظیفه یک خبرنگار است و اگر مردم با حقوق شهروندی خودشان آشنا باشند برای گرفتن آن تلاش خواهند کرد.
او ادامه داد: مردم باید از پاسخ سوالات سود ببرند، جامعه در مسیر توسعه قرار گیرد و مدیران نیز مسیر خود را اصلاح کنند.
استاندار فارس افزود: همه باید به فراهم شدن شرایط برای افزایش آرامش و امنیت در جامعه کمک کنیم و از ایجاد التهاب در استان بپرهیزیم.
افشانی اضافه کرد: هرچه در استان التهاب و مشکلات بیشتر باشد به همان میزان استان دچار عقب ماندگی خواهد شد.

**حضور سلایق مختلف، انگیزه مشارکت را در مردم بالا می برد
استاندار فارس، ضمن تاکید بر لزوم مشارکت و فعالیت تمام سلایق و جریان ها در استان گفت: هرچه تنوع مشارکت بالاتر باشد و افراد با تفکرات مختلف در صحنه حاضر باشند، انگیزه مردم نیز برای مشارکت و نقش آفرینی در عرصه های مختلف بیشتر خواهد شد.
افشانی افزود: یکی از رویدادهای مهمی که در کشور پیش رو داریم بحث انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری است که با فراهم کردن فضای نشاط و امید در جامعه قطعا شاهد حضور پرشورتر و فعال تر مردم در این رویداد بزرگ خواهیم بود.
وی اضافه کرد: باید فضای استان را برای اظهار نظر تمام افراد و جریان ها فراهم کنیم و استان فارس در این زمینه مانند دیگر استان های کشور عمل خواهد کرد.
او گفت: اگر فرد و شخصیتی در شهرها و استان های دیگر کشور اجازه و حق سخنرانی داشته باشد در فارس هم می تواند سخنرانی کند و در این زمینه شرایط فارس نمی تواند با دیگر استان ها متفاوت باشد.

**از منابع صندوق توسعه ملی می توان استفاده خوبی کرد
استاندار فارس، ضمن بیان این مطلب که صندوق توسعه ملی برای استانها سهم مشخصی منظور نمی کند گفت: هر استانی که بتواند طرح دارای توجیه مالی، فنی و اقتصادی تهیه و ارائه کند صندوق نیز برای آن منابعی منابعی را در نظر بگیرد.
افشانی افزود: با توجه به شرایط و ارتباطی که وجود دارد این امکان فراهم است که اگر طرح دارای توجیه در استان داشته باشیم بتوانیم از منابع صندوق به خوبی استفاده کنیم.

**دولت به تنهایی پاسخگوی اشتغال نیست
وی، با اشاره به نقش تمام قوا در زمینه پاسخگویی به مباحث مختلف گفت: در بحث اشتغال دولت به همان میزان که در حاکمیت نقش دارد باید در بحث اشتغال پاسخگو باشد و نمی توان پاسخ تمام مسایل و مشکلات را از طریق دولت جستجو کرد.
استاندار فارس ادامه داد: دولت بخشی از حاکمیت است و به انداره ظرفیت و اختیاراتی که دارد پاسخگو خواهد بود.
وی، یکی از راهکارهای رفع مشکل بیکاری را جذب سرمایه گذاری دانست و گفت: سرمایه گذاری نیازمند فراهم شدن زیرساخت های مختلفی است که تامین تمام آنها بر عهده دولت نیست بلکه سایر قوا نیز باید به این امر کمک کنند تا سرمایه گذار بیاید و اشتغال ایجاد شود.
او گفت: وضع قوانین جدید و حذف قوانین دست و پا گیر و ایجاد امنیت همه از ملزومات سرمایه گذاری است که با تعامل و همکاری قوی مقننه و قضائیه محقق خواهد شد.
وی ادامه داد: اگر همه به وظایف خود عمل کنند و از سرمایه گذار و سرمایه گذاری حمایت جدی کنند، دیگر دغدغه اشتغال نخواهیم داشت.

**نیازمند راه اندازی شهرکهای صنعتی کشاورزی هستیم
استاندار فارس، یکی از راهکارهای تداوم کشاورزی در استان فارس در شرایط وجود مشکل بی آبی را ایجاد شهرکهای صنعتی کشاورزی دانست و گفت: باید با ایجاد این شهرکها در تمام شهرستان ها و بخش ها و حرکت به سمت کشت گلخانه های، با استفاده از آب کمتر محصول بیشتری را تولید کنیم.
وی تصریح کرد: ما بنا نداریم که کشاورزی استان را رها کنیم چرا که فارس قطب کشاورزی کشور است اما با فراهم کردن خدمات زیربنایی، در کنار توسعه کشاورزی، منابع آبی را نیز مدیریت کنیم.
او گفت: تکیه و توجه بیش از حد به کشاورزی استان در گذشته علاوه بر اینکه منابع آبی استان را به هدر داد، موجب غفلت مدیران از سایر ظرفیت های استان شد.

**پتانسیل گردشگری فارس منحصر به فرد است
افشانی، پتانسیل گردشگری فارس را بسیار بالا و منحصر به فرد دانست و گفت: در کنار توجه به سایر بخش ها از جمله کشاورزی باید از ظرفیت گردشگری استان نیز نهایت استفاده را ببریم.
وی افزود: ما به دنبال توسعه متوازن در استان هستیم و بنا نداریم که یک بخش را فعال کنیم و سایر بخش ها را رها کنیم.
او اظهار کرد: فارس استانی برخوردار است و باید تمام ظرفیت های آن در بخش کشاورزی، گردشگری، معادن، صنایع و گردشگری را فعال کنیم.

**تغییرات مدیریتی در فارس خواهیم داشت
استاندار فارس، تغییرات مدیریتی در استان را اجتناب ناپذیر دانست و گفت: قطعا در آینده شاهد تغییر و تحولاتی در عرصه های مختلف مدیریتی در استان خواهیم بود اما این کار با عجله و شتاب انجام نخواهد شد.
افشانی افزود: قصد ما فقط ایجاد تغییر به آن معنا که صرفا تغییراتی ایجاد کرده باشیم نیست، بلکه اعتقاد داریم فردی که بنا است جایگزین فرد دیگری شود باید دارای توانمندی های به مراتب بیشتر باشد و بعد از مدتی از آن انتخاب پشیمان نشویم.
وی ادامه داد: یک مدیر باید دارای سه ویژگی سلامت مالی، سلامت اخلاقی و توانایی انجام ماموریت که به او داده شده را داشته باشد.
او اضافه کرد: علاوه بر این، مدیری که مجری سیاست های عمومی دولت تدبیر و امید نیز نباشند کنار خواهد رفت.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین