کد خبر: ۶۰۰۹۳
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۲:۰۳
استاندار سیستان و بلوچستان گفت: تلاش های دولت تدبیر و امید چراغ امید را در کشور روشن کرد.
«علی اوسط هاشمی» دوشنبه شب در نشست شورای اداری سیستان و بلوچستان اظهار داشت: تمام دولت های قبل تلاش هایی را عرضه داشتند اما کار و تلاش و خدمات شایسته دولت یازدهم در 22 ماه گذشته متفاوت با دولت های قبل بوده است.
وی افزود: عزم ملت با بهره گیری از رهبری ها و فرمایشات رهبر معظم انقلاب و حمایت تمام قد ایشان از تیم مذاکره کننده، هم صدایی روسای قوا و حمایت و همدلی و هم زبانی دولت و ملت، ایران اسلامی را در میدان مذاکره به پیروزی رساند.
وی تصریح کرد: عرصه مذاکرات و تلاش های دولت را نمی توان دور از عملیات های دوران هشت سال دفاع مقدس دانست که در آن مردم عامل اصلی پیروزی شدند.
استاندار سیستان و بلوچستان گفت: دولت تدبیر و امید چراغ سبز صلح و گفت وگو و تعامل و منطق و عقلانیت را روشن کرد.
وی ادامه داد: امروز جنگ دور میزهای مذاکره شکل می گیرد و در این نبرد طرفی پیروز است که دیپلماسی قویتری دارد.
هاشمی افزود: پس از موفقیت در مذاکرات هسته ای هم اینک کشورهایی که تا قبل از این جلوی پیشرفت ایران سنگ می انداختند اکنون برای ایجاد رابطه با ایران اسلامی از یکدیگر سبقت می گیرند و ایران نیز به این حد از توانایی رسیده است که خود انتخاب کننده رابطه با کشورها باشد.
استاندار سیستان و بلوچستان گفت: پیروزی در مذاکرات یک سرمایه است و ادامه حمایت مردم از این پیروزی ضامن پیشرفت و تامین کننده منافع ملی خواهد بود.
هاشمی با بیان اینکه معرفی ایران به عنوان عامل شرارت در دنیا یک بی احترامی به مردم با فرهنگ ایران بوده است، اظهار داشت: هم اینک مردم دنیا به واقعیت رسیده و چهره واقعی ایران نیز به جهانیان نشان داده شده به طوری که در فرایند مذاکرات بجز رژیم نا خلف اسراییل سایر کشور های جهان همراه ایران بودند.
وی خاطر نشان کرد: آمریکا راهی جز پذیرفتن توافق در کنگره خود ندارد زیرا کشورهای اروپایی و سایر متفقین آن دیگر حاضر به همراهی آمریکا برای فشار آوردن به ایران نیستند.
وی افزود: پیروزی در مذاکرات از دستاوردهایی است که می توان تا سالیان دراز نتایج مفید آن را مشاهده کرد.
وی ادامه داد: تکریم به حقوق ملت ها ضامن صلح جهانی است و در مذاکرات، ملت ایران توانست با صبر و بردباری سرفصل خاصی را در دیپلماسی خارجی برای احقاق حق خود ایجاد و دولت های زورگو را مجبور به تسلیم شدن در برابر حق کند.
استاندار سیستان و بلوچستان گفت: دولت در عرصه داخلی نیز در هنگام آغاز فعالیت با دو مشکل تورم و رکود روبه رو بود که توانست با تلاش های بی سابقه و متفاوت از دولت های قبل این مشکلات را حل کند.
هاشمی خاطر نشان کرد: دکتر روحانی با تورمی معادل 45 درصد دولت را تحویل گرفت که با تلاش های انجام شده هم اینک آن را به 13 درصد رسانده است که نشان از نظم مالی و جلوگیری از چپاول سرمایه های ملی دارد.
وی تصریح کرد: باید به این نکته توجه کرد که کاهش 30 درصدی نرخ تورم به معنی کاهش قیمت ها نیست بلکه به معنی ثبات قیمت ها است.
وی افزود: موفقیت در مذاکرات به نوعی مساله رکود را در ایران از بین برد و دریچه های جهان و ایران به روی یکدیگر گشوده شد.
وی ادامه داد: اجرای طرح تحول سلامت یکی از بزرگترین کارهای دولت است که تمام افراد جامعه را زیر پوشش خدمات درمانی برده است.
استاندار سیستان و بلوچستان اظهار داشت: با همت جمعی و تلاش تمام مسوولان استانی توانستیم در شرایط سخت تحریم بسترهای سرمایه گذاری در استان را مهیا کنیم.
وی ادامه داد: برای سرمایه گذاران در استان هیچگونه راه انسدادی وجود ندارد و در صورت ایجاد مانع برای سرمایه گذاران با فرد یا دستگاه مورد نظر برخورد می شود.
هاشمی افزود: یکی از رویکردهای دولت در کشور و بخصوص استان بهبود وضعیت امنیت با همکاری دستگاه های مربوطه از جمله اطلاعات، قضایی و نیروهای نظامی و انتظامی بوده است به طوری که هم اینک این استان یک سال بی حادثه را پشت سر گذاشته و بنا به اظهار مسوولان استان های همجوار، امنیت این استان باعث امنیت استان های مجاور نیز شده است.
وی تصریح کرد: استان سیستان و بلوچستان با 18.7 میلیون هکتار اراضی نزدیک به پنج میلیون و 600 هزار هکتار بیابان دارد و 18 سال خشکسالی نیز بر شدت این موضوع افزوده است، بنابراین باید در زمینه مصرف آب توجه ویژه ای داشت.
وی با اشاره به 168 هزار دانش آموز بازمانده یا ماندگار نبوده بر تحصیل در این استان ادامه داد: در آموزش و پرورش استان کارهای بسیار خوبی در حال انجام است.
وی گفت: برای به کارگیری نیروی حق التدریس و خرید خدمت در این استان هیچ سقف و محدودیتی وجود ندارد.
وی ادامه داد: اهمیت آموزش و پرورش برای دولت به حدی زیاد است که دکتر نوبخت اعلام آمادگی کرده است که زنگ امسال مدارس را در یکی از مدارس مناطق محروم زاهدان به صدا در خواهد آورد.
استاندار سیستان و بلوچستان با گرامی داشت هفته دولت به شهدایی که با خون خود درخت انقلاب را آبیاری کردند ادای احترام کرد.
هاشمی تصریح کرد: مدیران و مسوولان وقت خود را در این هفته صرف مردم کنند و با حضور در نمازهای جمعه و سفر به روستاهای مختلف در جمع مردم حضور یافته و صمیمانه با آنان به گفت و گو بنشینند و از نزدیک با مسایل و مشکلات مردم آشنا شوند.
مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان نیز در این نشست گفت: اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان از هفته دولت سال قبل تا هفته دولت امسال 159 پروژه آموزشی تحویل داده یا در حال تحویل است که در این پروژه ها 517 کلاس درس با اعتبار 403 میلیارد ریال ایجاد شده است.
«علیرضا نخعی» تصریح کرد: جای بسی خرسندی است که 50 درصد هزینه های یادشده را خیرین مدرسه ساز پرداخت کرده اند.
وی اظهار داشت: مردم استان توجه خاصی به تحصیل دارند به طوریکه تا ساعت 12 روز دوشنبه 99.3 درصد دانش آموزان استان در مدارس نام نویسی کرده اند و به همین سبب استان سیستان و بلوچستان در این بخش رتبه نخست را بدست آورده است.
وی خاطر نشان کرد: یکی از نکات منفی در جامعه، روی آوری کم مردم استان به رشته تحصیلی علوم ریاضی است به طوری که آمارها نشان می دهد به طور متوسط 43.99 درصد افراد رشته علوم تجربی، 49.26 درصد علوم انسانی و تنها 6.7 درصد رشته ریاضی فیزیک را برای تحصیل انتخاب می کنند.
وی تصریح کرد: گرچه یکی از دلایل رجوع کم مردم به این رشته نبود این رشته در برخی مناطق بوده است اما هم اینک این رشته در تمام مناطق ایجاد شده است.
مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان گفت: توزیع رشته های فنی حرفه ای و کار و دانش استان نیز به ترتیب 9.73 درصد با 25 رشته و 22.55 درصد با 49 رشته است.
در این نشست مقرر شد هر یک از مدیران با حضور در نقاط مختلف استان همراهی و همدلی خود با مردم را نشان داده و از صبرو مقاومت آن ها در طول مذاکرات تشکر کنند.
«زهرا اربابی» معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار سیستان و بلوچستان در این نشست گفت: قرار است از این پس هر ماه یک مدیر تلاشگر به عنوان مدیر برتر انتخاب شود که در این ماه «حسین ثوری» مدیرکل ورزش و جوانان سیستان و بلوچستان به عنوان مدیر برگزیده انتخاب شده است.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین