|
|
امروز: دوشنبه ۱۱ تير ۱۴۰۳ - ۰۷:۳۴
کد خبر: ۶۰۰۷۷
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۰:۲۳
آتش سوزی اراضی ملی و طبیعی منطقه «پشت کوه شلم» در اطراف شهر ایلام پس از چند ساعت با تلاش ماموران منابع طبیعی، مردم و برخی نیروهای امدادی مهار شد.
«غلامرضا فتحی» فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی ایلام، عصر دوشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: بعدازظهر امروز آتش بخشی از اراضی منطقه «گووز» در مسیر دره «ارغوان» واقع در پشت کوه شلم اطراف شهر ایلام را دربرگرفت.
فتحی افزود: پوشش منطقه آتش گرفته، مراتع مشجر از نوع درختان بلوط و جنگل خشک بود که به دلیل پوشش کم گیاهی و علف خشک مهار آن بهتر انجام شد.
وی ادامه داد: ماموران یگان حفاظت منابع طبیعی بی درنگ پس از آگاهی از وقوع حادثه به منطقه آمدند و عملیات مهار آتش را آغاز کردند که خوشبختانه به دلیل فقدان وزش باد، حریق طی چهار ساعت به صورت کامل مهار شد.
فتحی با بیان اینکه هنوز از علت وقوع آتش و گستره ویران شده گزارش دقیق نداریم، یادآور شد: اکنون برخی کنده های درختان نیمه سوخته در محدوده ای که حریق روی داده، در حال سوختن است.
به گفته وی، نیروهای امدادی و ماموران منابع طبیعی هنوز در محل حضور دارند و از محدوده مهار شده آتش، محافظت می کنند تا حریق به مناطق مجاور سرایت نکند.
از آغاز سال جاری تاکنون بیش از 25 حریق در اراضی ملی و مناطق حفاظت شده استان ایلام روی داده و در مجموع بیش از یک هزار و 20 هکتار از این اراضی طعمه حریق شده است.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین