|
|
امروز: چهارشنبه ۰۲ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۶:۱۳
کد خبر: ۶۰۰۵۸
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۹:۲۳
گسترش مناسبات فرهنگی، مذهبی، کشاورزی و آبخیزداری مازندران با کشورهای سنگال، کومور، بروندی و نیجریه از برکات برگزاری جشنواره نامه ای به امام رضا(ع) با گستره فرا ملی به میزبانی دیار علویان، است.
ربیع فلاح جلودار، استاندار مازندران روز دوشنبه در حاشیه برگزاری آیین اختتامیه دهمین جشنواره بین المللی نامه ای به امام رضا(ع) به میزبانی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با سفرای کشورهای سنگال، کومور، بروندی و نیجریه و دکترعمادی پزشک بدون مرز اهل قائمشهر که برای شرکت در این مراسم دعوت داشتند، دیدار و گفتگو کرد.
استاندار مازندران ابراز امیدواری کرد: برگزاری این جشنواره نقطه عطفی برای گسترش مناسبات فرهنگی، مذهبی و علمی در زمینه های کشاورزی، آبخیزداری و... با این کشورهای آفریقایی شود.
وی تعامل و همکاری استان مازندران با برخورداری از نیروهای مبتکر و خلاق در حوزه های کشاورزی و آبخیزداری با کشورهای آفریقایی را برای مردمان آن سرزمین مقرون به صرفه دانست و گفت: استان مازندران آمادگی هرگونه همکاری در حوزه کشاورزی نظیر تولید بذر و نهال مرغوب و آبخیزداری را با این کشور ها دارد.
فلاح همچنین با اشاره به اهمیت تبادل فرهنگی به ویژه در زمینه کتابخانه ای، بازدید از دشت ناز ساری،صنایع تولیدی ادوات کشاورزی، گاوداری، مرغداری و ... را برای فراهم سازی جلب اعتماد سفرای کشورهای آفریقایی برای تعامل دوسویه در دستور کار پس از پایان جشنواره نامه ای به امام رضا(ع) قرار داد.
در این دیدار عمر نتزیمبره، سفیر بروندی با اشاره به برخورداری کشورهای آفریقایی از پتانسیل های کشاورزی، اظهار داشت: خاک حاصلخیز این کشور ها به گونه ای است که با رها کردن یک دانه در زمین می توان شاهد رویش آن بود.
وی در بخش دیگر به رودخانه های پر آن کشورش اشاره کرد و گفت: متاسفانه شیوه های درست و بهینه از این نعمت خدادادی، اجرایی نمی شود و ما می توانیم با کمک مهندسین ایرانی و مازندرانی این مهم را ارزیابی و مرتفع کنیم.
سفیر بروندی عنوان داشت: در سفر به مازندران بدنبال تبادل و همکاری در حوزه های مختلف با استانداری مازندران است
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین