کد خبر: ۶۰۰۳۴
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۴
رییس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با اشاره به اینکه در سال های اخیر شاخص های بهداشتی رشد خوبی داشته اند گفت: در پنج سال آینده تغییر و تحولات چشمگیری در شاخص های بهداشتی ایجاد می شود.
دکتر اسماعیل ایدنی دوشنبه در نشست خبری به مناسبت هفته دولت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با توجه به اینکه نظام بهداشتی ما از حالت غیر فعال در شهرها به حالت فعال تبدیل می شود در نتیجه با داشتن برنامه های جامع در حوزه بهداشت، تغییرات قابل ملاحظه ای ایجاد خواهد شد.
وی افزود: بر اساس مقایسه رتبه های 20 کشور حوزه مدیترانه شرقی و ایران، رتبه ایران در منطقه در امید به زندگی 12، مرگ و میر نوزادی 13، شیرخواران زیر یک سال 12، کودکان زیر پنج سال 12 و مرگ بالغان 15 تا 60 سال 11 است.
ایدنی در خصوص طرح تحول در نظام سلامت گفت: اهداف این طرح شامل حفاظت مالی مردم در مقابل هزینه درمان، بهبود عدالت در دسترسی به خدمات درمانی و ارتقای کیفیت خدمات درمانی و مراکز ارایه خدمات است.
وی ادامه داد: بسته های طرح تحول در چهار گام طراحی و اجرایی شد که شامل بسته های بخش درمان و بخش دارو و تجهیزات، بهداشت، ارزش نسبی خدمت سلامت، آموزش و تحول در حوزه آموزش و تربیت نیروی انسانی متناسب با نیازهای بازار سلامت است.
وی همچنین در خصوص فعالیت های حوزه معاونت غذا و دارو اظهار کرد: کسب مقام برتر در بین معاونت های غذا و داروی کشور در سال 93، کنترل و نظارت مستمر بر فرآیند توزیع و مصرف دارو در خوزستان توسط سامانه های تدارک و توزیع دارو، توسعه فضای فیزیکی آزمایشگاه به میزان 160 متر مربع در دو طبقه از جمله دستاوردهای این حوزه است.
ایدنی اضافه کرد: از دیگر دستاوردهای معاونت غذا و داروی این دانشگاه، طراحی و راه اندازی سامانه نظارت بر توزیع دارو و مواد مخدر، طراحی و راه اندازی سامانه نظارت بر امور داروخانه، سامانه نظارت بر مواد غذایی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی و داشبورد تجهیزات پزشکی برای نخستین بار در کشور است.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اهواز نیز با اشاره به اینکه فعالیت های این حوزه در یک آمار مقایسه ای در سال های 90 تا 92 و 92 تا 94 نشان می دهد که در بسیاری از شاخص ها رشد قابل ملاحظه ای داشته است گفت: تحویل دستگاه دیالیز از 32 به 40 دستگاه رسید که 25 درصد رشد را نشان می دهد و پیوند عضو از بیماران مرگ مغزی در این مدت از 9 به 25 مورد افزایش یافت.
دکتر ایرج نظری ادامه داد: امسال پیوند کبد و پیوند مغز استخوان برای نخستین بار در خوزستان انجام شد و کاشت پروتز گوش میانی نیز برای نخستین بار در کشور در خوزستان انجام شد.

30 درصد ظرفیت پذیرش این دانشگاه در برخی رشته ها بومی است
معاون توسعه آموزش دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز نیز اظهار کرد: یک آمار مقایسه ای در سال های 90 تا 92 و 92 تا 94 نشان می دهد که تعداد دانشجویان از هفت هزار و 225 نفر به هفت هزار و 800 نفر و تعداد دانشکده ها و مجتمع های سلامت از 11 به 13، تعداد رشته ها از 77 به 83 و دانش آموختگان از یک هزار و 125 نفر به یک هزار و 200 نفر رسید.
محمد رفیع گفت:امسال 30 درصد نیروها را در رشته های دندانپزشکی، دکترای تخصصی و داروسازی به صورت بومی پذیرش می کنیم که افراد داوطلب شانس قبولی بیشتری دارند.

توسعه خوابگاه های دانشجویی
معاون فرهنگی، دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز نیز گفت: بر اساس آمار مقایسه ای بین سال های 90 تا 92 و 92 تا 94 ، میانگین دوساله سرانه موجود فضای اتاق های دانشجویی با استاندارد پنج متر مربع، از 3.9 به 4.26 مترمربع و میانگین دو ساله سرانه های فیزیکی خوابگاهی با استاندارد 15 متر مربع از 10.6 به 11.73 متر مربع رسید.
دکتر ساسان موگهی ادامه داد: احداث، تجهیز و بهره برداری از خوابگاه دخترانه بوستان با ظرفیت 400 نفر دانشجوی دختر و احداث و تجهیز و بهره برداری از خوابگاه متاهلی 52 واحدی از فعالیت های مدیریت امور دانشجویی این دانشگاه است.
معاون توسعه پژوهش و فناوری دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز نیز گفت: در آمار مقایسه ای یاد شده، تعداد طرح های تحقیقاتی از یک هزار و 214 طرح به یک هزار و 735 طرح رسید که 43 درصد رشد را نشان می دهد و همچنین تعداد مراکز تحقیقاتی مصوب از 16 به 22مرکز افزایش یافته که پیشرفت 37.5 درصد داشته است.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین