|
|
امروز: يکشنبه ۰۳ تير ۱۴۰۳ - ۰۵:۰۹
کد خبر: ۶۰۰۲۳
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۶
یکی از ویژگیهای کشورهای کمتر توسعه یافته، توسعه نیافتگی رسانه ها و سیاستمداران آنهاست. در حقیقت آنها با رویگردانی از منافع ملی، باعث هدررفت منابع ملی می شوند.
یکی از ویژگیهای کشورهای کمتر توسعه یافته، توسعه نیافتگی رسانه ها و سیاستمداران آنهاست. در حقیقت آنها با رویگردانی از منافع ملی، باعث هدررفت منابع ملی می شوند.
به گزارش شبکه اطلاع رسانی تدبیر و امید ،در حالی که پس از توافق ژنو، دروازه های ایران به روی فرصتهای تازه ای گشوده می شود که می تواند آینده آرمانخواهی ملت را روشن کند، برخی واخوردگان انتخابات ریاست جمهوری دوره یازدهم که تحمل به سرانجام رسیدن برنامه های دولت و تدبیر را ندارند، دلواپس امتیازات از دست رفته ـ که کم هم نبوده است ـ رویکرد تخریبی خود را در قبال این دیدارها و گفتگوها آغاز کرده اند.
این در حالی است که ضرورت تامین منابع جدید مالی و تکنولوژیک برای رسیدن به سند چشم انداز و دیگر اسناد بالادستی توسعه کشور بر کسی پوشیده نیست و همه اذعان دارند که باتوجه به قیمت جهانی نفت و محدودیتهای ایران برای سرمایه گذاری و تامین منابع مالی طرحهای عمرانی و توسعه ای، باید به جذب سرمایه گذاریهای جدید و تامین فناوریهای پیشرفته در جهت تامین اهداف بلندمدت کشور اقدام کرد.
هنگامی که در کابینه دهم وزیر امور خارجه دولت وقت در هنگام سفر افریقایی به طور غیرمنتظره ای خلع شد و در حال مذاکره، از برکناری خود باخبرشد، خیلیها با چشم بستن بر غلط بودن چنین اقدام عجیبی آن را یک بدسلیقگی در رفتار رئیس دولت وقت محسوب کردند، اما رفتاری که دیروز یک شبکه خبری که از منابع خاص ارتزاق مالی می کند در زمینه انتشار خبر امضای 40نماینده در پای سند استیضاح وزیر نفت در پیش گرفت، تنها می تواند یک معنا داشته باشد: ما باختن را بلد نیستیم!
در حالی که هیئت انگلیسی مشغول گفتگو با مقامات نفتی کشور برای سرمایه گذاری و کسب منافع حداکثری برای کشور بود، این شبکه، در اقدامی عجولانه و نسنجیده به انتشار خبری درباره نامه استیضاح وزیر نفت پرداخت.
بی شک وزیر نفت، دارای چنان جایگاهی از نظر مدیریت هست که وقعی به چنین رفتار عجیبی نگذارد، اما آنها که کوشیدند در مذاکرات وقفه ایجاد کنند و به اصطلاح در طرف انگلیسی درباره جایگاه مذاکرات تردید ایجاد کنند، آیا می توانند ادعا کنند که صادقانه در این زمینه اقدام کرده اند؟
در حالی که وزیر نفت دوروز قبل به مجلس رفته و پاسخهای محکم او نماینده سئوال کننده را قانع کرده است، به فاصله کوتاهی چه اتفاقی افتاده است که موضوع استیضاح طرح می شود و خبر آن هم درست همزمان با مذاکرات بین المللی ایران منتشر می شود.
چنین رفتاری، زیبنده نظامی که شعار دولتمردان و نمایندگان آن:« ماتشنگان خدمتیم، نه شیفتگان قدرت» است، با هیچ منطقی توجیه نمی شود.
موضوع سلیقه ها نیست، موضوع، یک بی اخلاقی است که متاسفانه تحت شعارهای دلواپسی به آن عادت کرده ایم و حیف است که عنوان « اصولگرایی» را بر آن بنهیم در حالی که می دانیم و می بینیم که از ریشه این رفتار با اخلاق اسلامی فاصله دارد و حتی در تضاد با آن است.
کارنامه درخشان وزیر نفت در دو سال گذشته، چنان است که نفس استیضاح مشکلی برای ادامه راه او ایجاد نخواهد کرد و اکثریت فهیم مجلس که قدردان خدمات دولتمردان و خدمتگزاران ملت است، به راحتی در این بازی سیاسی غیراخلاقی گیر نمی افتند، اما همزمانی انتشار این خبر که آنقدر دستپاچه تنظیم شده بود که سه بار اصلاح به آن خورد، محل تردید است.
نیت خوانی نمی کنیم، ولی اگر قصد خدمت داریم، باید از راههای مشروع به قدرت و خدمت برسیم نه با شامورتی و روشهای غیراخلاقی.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین