|
|
امروز: دوشنبه ۱۸ تير ۱۴۰۳ - ۱۹:۳۰
کد خبر: ۶۰۰۲۲
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۵
رئیس مرکز جذب اعضای هیات علمی وزارت علوم گفت: همزمان با رونمایی از سامانه جدید، فراخوان جذب اعضای هیات علمی از ششم شهریورماه آغاز می شود و دانشگاهها و مراکز آموزش عالی از 6 تا 14 شهریورماه می توانند نیازمندی خود را برای جذب اعضای هیات علمی در رشته های مختلف در این سامانه ثبت کنند.
از روابط عمومی وزارت علوم، حجت الاسلام محمدرضا رضوان طلب گفت: متقاضیان جذب اعضای هیات علمی می توانند از تاریخ 21شهریورماه تا 4 مهرماه وارد سامانه جذب اعضای هیات علمی شده و مشخصات و اولویت های مورد نظر خود را درج کنند.
وی تاکید کرد: دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی به مدت سه ماه فرصت دارند تا پرونده متقاضیان را بررسی و نتیجه را به مرکز جذب اعضای هیات علمی وزارت علوم و متقاضی اعلام کنند و این مرکز نیز در صورت تکمیل بودن پرونده ارسال شده ، به طور میانگین در 28 روز نظر خود را اعلام می کند.
رضوان طلب با اشاره به رونمایی از سامانه جدید مرکز جذب اعضای هیات علمی در تاریخ 6 شهریورماه در سالن تشریفات آستان قدس رضوی گفت: این سامانه هوشمند است و تمام اقدامات صورت گرفته در خصوص پرونده متقاضی را به اطلاع وی می رساند.
وی در تشریح فرآیند بررسی متقاضیان جذب اعضای هیات علمی گفت: چندین برابر ظرفیت مورد تقاضا در هریک از رشته های تحصیلی به گروه های آموزشی دانشگاه ها معرفی می شود و پس از مصاحبه علمی با این افراد و انجام استعلام های مورد نیاز پرونده در اختیار هیات اجرایی جذب دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی قرار می گیرد و در نهایت این پرونده ها به مرکز جذب اعضای هیات علمی ارسال می شود تا در خصوص رعایت فرآیندهای قانونی بررسی شکلی شوند .
رئیس مرکز جذب اعضای هیات علمی وزارت علوم اظهار داشت : در صورت اعتراض متقاضیانی که در اولویت جذب به عنوان اعضای هیات علمی قرار نگرفته اند ، پرونده در هیات اجرایی دانشگاه محل تقاضا و با حضور نمایندگان مرکز جذب اعضای هیات علمی وزارت علوم بررسی و نتیجه به متقاضی اعلام می شود، همچنین امکان طرح اعتراض در هیات مرکزی جذب و هیات عالی جذب اعضای هیات علمی شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز وجود دارد.
وی در تشریح عملکرد مرکز جذب اعضای هیات علمی وزارت علوم گفت : به طور میانگین روزانه 300 نامه مربوط به این مرکز در دبیرخانه مرکزی وزارت علوم ثبت می شود و میانگین روزانه پرونده های وارده از دانشگاه ها 37 و پرونده های تکمیل شده در این مرکز و ارجاع شده به دانشگاه ها نیز 25 پرونده است.
رضوان طلب با اشاره به اینکه در دوره گذشته نظرات این مرکز از طریق پست عادی و در فاصله زمانی 25 روزه به متقاضی اعلام می شد گفت : هم اکنون نامه ها از طریق اتوماسیون اداری و کاملا برخط ارسال می شود.
وی افزود: در فاصله 39 ماهه شهریورماه 1389 تا دی ماه 1392، تعداد 10 هزار و 330 پرونده در مرکز جذب اعضای هیات علمی وزارت علوم مورد بررسی قرار گرفت که این تعداد در فاصله 19 ماهه دیماه 1392 تا تیرماه 1394به 12 هزار و 955 پرونده افزایش یافت در صورتی که تعداد نیروی انسانی به نصف و اعتبار مالی نیز به یک دهم دوره یاد شده کاهش یافته است.
رئیس مرکز جذب اعضای هیات علمی وزارت علوم اظهار داشت: در دوره گذشته فاصله توقف پرونده در این مرکز به طور میانگین 189 روز بوده است که هم اکنون این توقف بین 25 تا 30 روز است.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین