|
|
امروز: يکشنبه ۲۷ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۳:۰۴
کد خبر: ۵۹۹۴۶
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۲:۲۹
وزیر رفاه گفت: معتقدم متهم کردن دائمی بیمه‌ها دردی را دوا نمی‌کند. همه می‌دانیم که درد ناپایداری منابع کجاست پس باید هم مشکلات ساختاری را حل کنیم و هم به دنبال پایداری منابع بیمه باشیم.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: تاکنون فقط آواربرداری ویرانی‌های دولت گذشته انجام شده است و آینده بهتر از امروز است.

علی ربیعی در گفت‌وگو با ایسنا، با تبریک روز پزشک به این قشر پرتلاش جامعه گفت: همه ما از پزشکان به خصوص پزشکان خیر، خاطرات به یادماندنی داریم، پزشکانی که با دیدن فقر برخی از بیماران هزینه ویزیت را دریافت نمی‌کنند و حتی برخی از پزشکان با پول خود برای بیماران دارو تهیه می‌کنند. وی با اشاره به اهدای زمین از سوی مرحوم دکتر فاطمی برای ساخت بیمارستان تامین اجتماعی کومله از توابع شهرستان لنگرود اضافه کرد: پزشکانی که حتی پس از مرگ خود به فکر سلامتی مردم هستند در کشور ما کم نیستند. ربیعی با اشاره به اهمیت طرح تحول سلامت خاطر نشان کرد: دادن یارانه به مردم ریختن پول در یک جیب و بیرون کشیدن آن پول از جیب دیگر با تورم و گرانی از سیاست‌های غلطی بود که سیاست صدقه‌ای را جایگزین سیاست رفاهی کرده بود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: امروز دولت را باید به خاطر انجام ندادن بسیاری از کارها ازجمله بازی با آبروی دیگران و... ستود. وی ادامه داد: تاکنون فقط آواربرداری دولت گذشته انجام شده است و آینده بهتر از امروز است. ربیعی تصریح کرد: ما رنج مردم را درک می‌کنیم و برنامه‌ریزی‌های خوبی در حال انجام است تا مشکلات به حداقل برسد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه مشکل بزرگ ما نقصان در پایداری منابع است، گفت: عقلانیت درازمدت می‌گوید که نگران پایداری منابع باشم. ربیعی ادامه داد: اعتقاد دارم که پزشکی یک خرده نظام و یک کل در مجموعه برنامه‌ها در نظام سلامت است و پزشکی باید در خدمت توسعه اجتماعی قرار گیرد، طوری که بخشی از توسعه اجتماعی ما باید به اتکای پزشکان پیش رود.

وی با بیان اینکه امروز در زمینه افزایش طول عمر نتایج خوبی داشتیم، گفت: اما شاخص‌های سلامت مانند سن بیماری‌های قلبی و عروقی و مزمن، نرخ رشد سرطان، شکاف‌های اجتماعی در برخورداری مردم از خدمات در مناطق مختلف و غیره را پیش رو داریم. همچنین پیشی گرفتن مسئله پیشگیری بر درمان از مسائل جدی ماست.

دامن زدن به پزشک‌ستیزی دلسوزانه نیست

ربیعی با بیان اینکه مسئله پزشک‌ستیزی که عده‌ای به غلط به آن دامن می‌زنند به نفع کسی نیست، گفت: این کار دلسوزانه نیست. جامعه پزشکی نیز مانند همه قشرهاست. پزشک، هم به مثابه یک انسان حرفه‌ای و هم به مثابه یک حرفه انسانی است. درعرصه پزشکی ما هم باید انسان حرفه‌ای تربیت کنیم و هم حرفه انسانی آن را نمود بیشتری دهیم. تنشی که بعضی افراد بین پزشک و بیمار ایجاد کرده‌اند ناشی از برداشت‌های غلط و همچنین ناشی از برخی از سیاست‌های ما در این زمینه بوده است. وزیر رفاه افزود: ما به عنوان نظام بیمه‌ای، با مباحثی که پزشک‌ستیزی را مطرح می‌کند مخالفیم و نگران این موضوع هستیم چرا که آن را به نفع نظام سلامت کشور نمی‌دانیم. ربیعی با بیان اینکه وزارت رفاه در مورد مسائل بیمه‌ای همراهی کرده و ارزش نسبی خدمات را با اعتقاد و شایستگی دنبال کرده، گفت: اگر اشکالی بود سعی کردیم آن را برطرف کنیم و با همه توانمان به سمتی رفتیم که دفترچه‌های بیمه را معتبر کنیم اما مشکل ما ناپایداری منابع بوده است.

متهم کردن دائمی بیمه‌ها دردی را دوا نمی‌کند

وزیر رفاه گفت: معتقدم متهم کردن دائمی بیمه‌ها دردی را دوا نمی‌کند. همه می‌دانیم که درد ناپایداری منابع کجاست پس باید هم مشکلات ساختاری را حل کنیم و هم به دنبال پایداری منابع بیمه باشیم. ضمن احترام به تفکیک کارهایی که انجام می‌دهیم باید بتوانیم مسائل خود را حل کنیم. من باید در زمینه تامین مالی تلاش خود را روزافزون کنم و بر این امر واقف هستم و لحظه‌ای از این تلاش کوتاهی نکرده و نخواهیم کرد.

جدایی تامین اجتماعی از وزارت کار به ضرر نظام است

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی همچنین درباره پیشنهاد جداسازی تامین اجتماعی از این وزارتخانه، گفت: جداسازی تامین اجتماعی از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به ضرر نظام است. ربیعی در گفت‌وگو با خبرگزاری مجلس گفت: به هیچ عنوان چنین موضوعی در وزارت تعاون، کار و تامین اجتماعی مطرح نشده و نیست. وی با بیان اینکه چنین پیشنهادی به هیچ عنوان وجود ندارد، تصریح کرد: در جداسازی تامین اجتماعی از وزارت تعاون، کار و تامین اجتماعی منفعت وزارت مطرح نیست. در حقیقت جداسازی تامین اجتماعی از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به ضرر نظام است.

پوزش از برخی حذف‌شدگان یارانه نقدی

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی همچنین با بیان آنکه حذف غیرنیازمندان از لیست دریافت یارانه نقدی ادامه می‌یابد، گفت: نظرسنجی‌ها نشان داده اگر منابع آزاد شده به سمت ارتقای زندگی تهیدستان پیش برود، مردم از آن استقبال می‌کنند. ربیعی افزود: شاخص‌هایی برای تعیین اینکه چه افرادی می‌توانند از یارانه نقدی بهره‌مند شوند، مشخص شده و هم اکنون در حال حذف تدریجی افراد غیرنیازمند هستیم.  وی توضیح داد: حذف افراد غیرنیازمند خیلی بطئی صورت می‌گیرد، زیرا باید اطلاعات اقتصادی خانوار مشخص شود و این روند کند به این دلیل است که می‌خواهیم خطا را در شناسایی ذینفعان به حداقل کاهش دهیم. وی گفت: افرادی که حذف می‌شوند وقتی برای اعتراض به پایگاه‌های اطلاعاتی مراجعه می‌کنند و اطلاعات را به آنها نشان می‌دهیم، می‌پذیرند و دیگر در این زمینه اعتراضی نمی‌کنند. ربیعی گفت: پیشاپیش از مردم به دلیل اینکه ممکن است خطایی در شناسایی افراد رخ دهد، پوزش خواسته‌ام. به گفته وزیر کار، بخش‌هایی از مردم نیازمند حمایت‌های اجتماعی هستند و این حمایت نیاز به پایداری منابع دارد. بخشی از منابع هدفمندی که آزاد شود، مسکن اجتماعی را با وزارت مسکن و شهرسازی به جلو خواهیم برد و تلاش می‌کنیم وضعیت زندگی اقشاری از جامعه که فرصت های نابرابر دارند را ارتقا دهیم.
کارگران و بازنشستگان، کارفرمایان تامین اجتماعی هستند
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی همچنین گفت: تامین اجتماعی متعلق به کارگران و بازنشستگان است و در واقع کارفرمایان ما محسوب می‌شوند و سیاست ما در جهت تامین منافع بین‌النسلی کارگران ادامه خواهد یافت. به گزارش ایرنا، ربیعی افزود: خوشبختانه طی دو سال گذشته روند خارج کردن تامین اجتماعی از فضای سیاسی با موفقیت پیگیری شد. وی اظهار داشت: در ابتدای مسئولیتم عهد بستم که سازمان تامین اجتماعی را حیات خلوت سیاسی هیچ دسته و گروهی نکنم و تنها اندیشه حمایت از منافع کارگران و بازنشستگان را در سر داشته باشم که خوشبختانه این مهم با انتخاب مدیرانی شایسته از بدنه تامین اجتماعی، تحقق یافت. وی با اشاره به جنجال‌های گذشته که در سازمان تامین اجتماعی پیش آمده بود، گفت: طی هشت سال فعالیت دولت‌های نهم و دهم به دلیل مدیریت ناکارآمد در سازمان تامین اجتماعی همواره کارگران به دلیل به خطر افتادن منافع صندوق دچار دلشوره و نگرانی بودند که خوشبختانه طی دو سال گذشته بار این دغدغه در اذهان کارگران زدوده شد. وی بیان داشت: به‌رغم تلاش‌های کارشناسی که از سوی مسئولان و مدیران دولت انجام می‌شود هنوز نتوانسته‌ایم تبعات هشت سال یادشده را پاک کنیم. ربیعی با تاکید بر اینکه باید تلاش کرد که تامین اجتماعی همچنان غیرسیاسی باشد و نظیر سال‌های پیشین یادشده گذشته دچار گفت‌وگوهای بیهوده نشود، گفت: شستا باید درصدد دستیابی به سود اقتصادی بیشتر و تحقق رسالت اجتماعی خود برای ارتقا کیفیت زندگی کارگران باشد.

منبع: کاروکارگر


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین