کد خبر: ۵۹۹۴۴
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۲:۲۴
ديدار آيت‌­ا... هاشمي‌ با مراجع عظام هميشه ديدني و حاوي حرف‌هاي شنيدني و سرشار از لطافت‌ها و خاطرات طلبگي است.
هواپیمایی در فرودگاه مشهد به زمین نشست؛ صفی تشکیل شده بود که منتظر بودند مسافر آن هواپیما پیاده شود. مهندس مهدی عزیزیان، قائم‌مقام تولیت آستان قدس رضوی، رشیدیان، استاندار خراسان رضوی، جمعی از معاونین و مدیران آستان قدس رضوی و همچنین مدیران استانی آمده بودند ورود مسافر این پرواز را که از شخصیت‌های مهم کشور است به شهر مشهد خوشامد بگویند. آیت‌ا... هاشمی به استان خراسان رضوی سفر کرد که البته حضور در مشهد و بارگاه ملکوتی امام رضا(ع) برای او یک سنت و رسم است بدان معنا که در بسیاری از سال‌ها حضور در مشهد را از برنامه کاری خود حذف نکرده است. او در بدو ورود به مشهد برخی را ندید اما بزرگواری و نداشتن کینه سبب شد تا خود از آنها یاد کند. رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام اولین و مهمترین هدف سفر خود را زیارت بارگاه منور رضوی عنوان و تاکید کرد: زیارت مضجع نورانی حضرت رضا(ع) جزو آرزوهای همه شیعیان است. وی افزود: همچنین در این سفر بعضی از دوستانمان را می‌بینیم و نکاتی که در طول سال به ذهنمان رسیده را با دوستان به ویژه آیت‌ا... واعظ طبسی و آقای استاندار مطرح می‌کنیم. رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در پاسخ به این سوال که مهم‌ترین خواسته‌تان از امام رضا(ع) در دهه کرامت چیست؟ گفت: چیزهای زیادی از حضرت رضا(ع) می‌خواهم، اما مهمترین خواسته کنونی‌ام این است که ان شاءا... مساله توافق به نتیجه خوبی برسد، مشکلات کشور حل شود و مردم بتوانند زندگی بهتری داشته باشند.

 در ديدار آیات هاشمي و صانعي چه گذشت!؟

ديدار آيت‌­ا... هاشمي‌ با مراجع عظام هميشه ديدني و حاوي حرف‌هاي شنيدني و سرشار از لطافت‌ها و خاطرات طلبگي است. حالا چه قم باشد، چه نجف باشد و چه مشهد. ديدار وی با آيت‌­ا... شيخ يوسف صانعي دیروز در منزل ایشان در مشهد اتفاق افتاد. ديداري كه در آغاز و پايان آن، آيت‌ا... صانعي به رسم ‌ميهمان نوازي براي استقبال و بدرقه تا كوچه آمدند. به گزارش جماران آيت‌ا... هاشمي‌در اين ديدار، با يادآوري خاطرات تلخ و شيرين ايام طلبگي، سال‌هاي مبارزه و مسئوليت‌­هاي سال‌هاي اول پس از پيروزي انقلاب و هدايت و راهنمايي‌هاي امام(ره) گفت: همه ما بايد تلاش كنيم تا راه و انديشه‌هاي امام عزيز حفظ و براي نسل‌هاي بعدي از تحريفات سياسي در امان باشد. وی انتخابات سال92 را لطف خداوند در حق انقلاب اسلامي دانست و با اشاره به افشاگري‌هايي كه از جريان انحرافی شده، افزود: حرف‌هايي كه اين روزها گفته مي‌شود، تازه نيست و فقط ابعاد جديدتري برملا شده است. رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاكيد بر لطف خداوند به مردم ايران در مراحل مختلف، به تصميم خويش براي نام نويسي و اتفاقات پس از آن اشاره كرد و گفت: خداوند نخواست راهي را كه امام به عنوان يك فقيه ديني درجايي مثل ايران باز كرده، به انحراف كشيده شود و كار من در مقطع انتخاب سال92 در حدّ نام نويسي بود كه ديديد چه تاثيري در كشور داشت و نتيجه‌اش انتخاب آقاي روحاني بود كه با انگيزه و انرژي بيشتري در حال فعاليت است. هاشمی رفسنجانی با يادآوري خاطرات زمان مبارزه مشترك با آيت‌ا... صانعي، خطاب به ايشان گفت: شما درهمه مقاطع از زمان شروع مبارزه همراه امام بوديد و اميدواريم كمك نماييد كه تا زنده‌ايم تلاش كنيم كه ياد و راه امام زنده مانده و نهادينه شود. آيت‌ا... يوسف صانعي نيز در اين ديدار با تشريح خاطرات نخستين ديدار خويش با آيت‌ا... در درس «سيوطي» در حوزه علميه قم، گفت: فراموش نمي­‌كنيم كه رابطه شما و امام به عنوان شاگرد و استاد به گونه‌اي بود كه طلبه‌ها سوالات خود را به شما مي‌گفتند تا از امام بپرسيد و امام هم با رويي گشاده جواب مي‌دادند. وی با بيان عبارت عرفاني «البلا للولا» به تمام سختي‌هاي آيت‌ا... هاشمي و خانواده ايشان در مقاطع مختلف اشاره كرد و گفت: اميدوارم خداوند متعال مقدمات حل مشكلات مردم و رفع موانع را فراهم كند.

 تندروها در شوک تصمیم آیت ا...

المانیتور نوشت: از زمان اعلام کاندیداتوری آیت‌ا... هاشمی برای انتخابات مجلس خبرگان، او بار دیگر به تیتر یک روزنامه‌های ایران تبدیل شده است. همانطور که انتظار می‌رفت اقدام او با واکنش منفی از سوی تندروها مواجه شد. درحالی که بسیاری در تهران انتظار داشتند که آیت‌ا... هاشمی کاندیدا شود، اما عده کمی پیش‌بینی می‌کردند که او تصمیم خود را زود اعلام کند. آیت‌ا... رفسنجانی اراده و قصد مصمم خود را برای پیروزی در انتخابات را ابزار کرده و خواسته که از انقلابی و ملی‌گرا در این انتخابات شرکت کنند. تندروها به دلیل نگاه مساعد و مثبت ایرانیان به میانه‌رو‌ها و اعتدالگرایان نگران هستند. تندروها که از عزم آیت‌ا... شوکه شده‌اند، موج جدیدی از حملات را علیه او آغاز کرده‌اند و امیدوارند که او گامی به عقب بردارد. در همین راستا، آنها کمپینی به نام «من روستایی هستم» را راه‌اندازی کردند که آیت‌ا... هاشمی را به دلیل سخنانش در مصاحبه با یک هفته نامه هدف قرار دهند. آیت‌ا... هاشمی در پاسخ به سوالی در مورد یکی از شخصیت‌ها گفت: اگر بناست کسانی امام را بشناسند، آنهایی هستند که لحظات حساس را خدمت امام بودند. از لحظه‌هایی که امام کارشان را شروع کردند و تا آخرین لحظه که از دنیا رفتند، جزو امنای امام بودند. اعتمادی که امام در تاریخ خودشان به ما داشتند به کمترکسی داشتند. ما می‌خواهیم امام را همانگونه که هستند، بشناسانیم. اصلا افتخارمان این است که امام را درک کردیم. آنهایی که درک نکردند و می‌گفتند که جواب این خونها را چه کسی می‌دهد و مبارزه حرام است، باید فکری بکنند. وی در ادامه با اشاره به تندروها هم گفت: فرق می‌کنند. بعضی‌هایشان انقلابی بودند و وقتی که سختگیری‌های حکومت زیاد شد، دیگر ادامه ندادند. بعضیها هم اصلا آن موقع‌ها نبودند و در کوچه‌های روستاهایشان می‌گشتند. ولی الان آمده‌اند و انقلابی شده‌اند! اکنون جمله «این‌ها در کوچه‌های روستاهایشان می‌گشتند» تبدیل به رمز عملیات تندروها برای حمله به آیت‌ا... شده است. در هفته‌های گذشته، رسانه‌ها و سیاستمداران تندرو همگی موضعی تند علیه هاشمی اتخاذ کرده‌اند. حمید رسایی نماینده منتقد مجلس عکسی از خود منتشر کرد که بر روی آن نوشته شده بود: آقای هاشمی من افتخار می‌کنم که یک روستایی هستم. با این حال سخنان رسایی با واکنش رسانه‌های میانه رو و اصلاح طلب قرار گرفت که می‌گویند برخلاف هاشمی که متولد یک روستاست، رسایی متولد تهران است! به نظر می‌رسد که عملکرد دولت حسن روحانی که همراه هاشمی محسوب می‌شود، باعث افزایش محبوبیت آیت‌ا... میان مردم ایران شده است. محمدجواد حق‌شناس، تحلیلگر مسائل سیاسی معتقد است که تمامی حملات علیه هاشمی ریشه در تصمیم او برای کاندیداتوری دارد. وی گفت: تندروها که جایگاهی متزلزل دارند یکی از استراتژی‌هایشان، تخریب آیت‌ا... هاشمی است. این حملات به هاشمی در حالی صورت می‌گیرد که کارشناسان بر این باورند شهرت و آبروی هاشمی با این اقدامات خدشه‌دار نمی‌شود. بعلاوه، برخی تحلیلگران معتقدند که این حملات باعث محبوبیت آیت‌ا... هاشمی می‌شود. حملاتی که در روزها و ماه‌های آینده شدت می‌گیرد.»

منبع: آرمان

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین