|
|
امروز: شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۹:۵۵
کد خبر: ۵۹۹۲۲
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۱:۳۶
رییس کل دادگستری آذربایجان غربی گفت: با توجه به افزایش روز افزون طلاق های توافقی در جامعه ، قضات برای کاهش میزان این نوع طلاق ها باید تلاش کنند.
توکل حیدری روز یکشنبه در جلسه تودیع و معارفه رییس دادگستری مهاباد که با حضور جمعی از مسوولان اجرایی و قضات و کارکنان دادگستری این شهرستان و اقشار مختلف مردم مهاباد در سالن وحدت شهرداری برگزار شد ، افزود: با توجه به هجمه دشمنان در رسانه های مجازی ، روابط صمیمی در برخی از خانواده ها و زوج های جوان رو به سردی می رود و این زوج ها به بهانه اختلاف های بسیار جزئی با قرار طلاق توافقی از هم جدا می شوند.
وی اضافه کرد: لازم است که دعاوی این زوج ها با حضور والدین آنها انجام شود و قضات نیز از والدین آنها بخواهند با حل مشکلات و کدورت ها ، آنها را دوباره به زندگی زناشویی برگردانند.
رییس کل دادگستری آذربایجان غربی با اشاره به افزایش جمعیت کیفری در زندانها نیز گفت: افزایش جمعیت کیفری در زندانهای کشور به یکی از دغدغه های مسوولان نظام تبدیل شده که در این زمینه قضات باید سعی کنند برای برخی جرایم مانند سوانح رانندگی و اختلافات جزئی حکم به مجازات زندان ندهند.
حیدری افزود: زندان به عنوان مکانی برای نگهداری انسانهای خطرناک برای جامعه بوده و لازم نیست هر شهروندی که اشتباه کوچکی از وی سر می زند ، راهی زندان شود.
وی اضافه کرد: دادگستری به عنوان یک دستگاه متولی عدالت در میان مردم بوده و در این میان لازم است که دستگاه های اجرایی دیگر نیز با عدالت با مردم برخورد کنند تا این امر به عنوان یک فرهنگ در جامعه نهادینه شود.
سیدرئوف سیدی رییس شورای اسلامی شهر مهاباد نیز از تلاش های دادگستری این شهرستان برای برقراری عدالت در جامعه تقدیر کرد و گفت: بزرگترین پرونده زمین خواری در شهرک صنفی کاوه مهاباد با هوشیاری دادگستری مهاباد به خوبی مورد بررسی و رسیدگی قرار گرفت.
وی بیان کرد: مردم به دستگاه فضایی به عنوان دستگاه برقرار کننده عدالت و امنیت در جامعه می نگرند و قوه قضاییه به عنوان یکی از بازوان توانمند نظام جمهوری اسلامی در برقراری این عدالت و امنیت عمل می کند.
به گزارش ایرنا ، در پایان این آیین ضمن قدردانی از خدمات ارزنده صمد حضرتی رییس سابق دادگستری مهاباد ، حجت الاسلام غفار نظامیان مبارکی به عنوان رییس جدید دادگستری مهاباد معرفی شد.
شهرستان مهاباد با 215 هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان غربی واقع شده است.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین