|
|
امروز: چهارشنبه ۱۳ تير ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۶
کد خبر: ۵۹۹۱۹
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۸
استاندار کرمان گفت: سیستم ما نباید به گونه ای باشد که واحدهای صنعتی را به روش های غیرمعمول روی پا نگه داریم.
علیرضا رزم حسینی عصر یکشنبه در سومین جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید در استانداری کرمان افزود: باید با استفاده از تکنولوژی های جدید از زیان دهی شرکت ها و واحدهای صنعتی و تولیدی جلوگیری و این واحدها به واحدهای سودآور تبدیل شود.
وی اظهار کرد: باید تلاش کنیم واحدهای صنعتی ایجاد شده، بمانند و تقویت شوند زیرا تضعیف این واحدها به ضرر اقتصاد استان کرمان است.
استاندار کرمان بیان کرد: واحدهایی که با مشکلات مالی روبرو شده اند باید با ارزیابی مجدد از فعالیت های خود زمینه ای را فراهم کنند که بتوانند در مسیر حل مشکلات خود گام بردارند نه اینکه با دریافت تسهیلات بیشتر، بر مشکلات خود بیفزایند.
وی در زمینه بررسی مشکلات واحدهای تولیدی ذغالسنگ در استان کرمان گفت: وضعیت تولید ذغال در ایران به صرفه نیست و قیمت تمام شده آن در برخی کشورها 50 تا 70 درصد کمتر از قیمت شماست و دولت مجبور است سیاست واحدی را درباره ذغالسنگ کرمان اتخاذ کند.
رزم حسینی عنوان کرد: برای فعال کردن واحدهای کرمان در زمینه ذغال تلاش می کنیم و باید راهکاری را پیدا کنیم که ذخایر ذغالسنگ مورد استفاده قرار گیرد.
وی گفت: امیدواریم با رفع تحریم ها، ماشین آلات و تکنولوژی جدید تری در زمینه صنعت ذغال وارد شود و بتوانیم این صنعت را فعال تر کنیم.
وی افزود: مدیران این حوزه باید در جلسات کارشناسی، راهکارهایی را پیدا کنند که بتوان صنعت ذغالسنگ را مجددا احیا کرد.
استاندار کرمان با اشاره به اینکه واحدهای کوچک باید حمایت شوند که به تعطیلی نرسند تاکید کرد: در عین حال این واحدها نیز باید مدیریت کنند که بهره وری واحدهای تحت مدیریت آنها افزایش یابد.
وی تصریح کرد: نباید اجازه داد که هیچ واحد آجرپزی تعطیل و به جای آن باید هماهنگی شود تا بتوانند به صورت اقساط هزینه های سوخت مورد نیاز خود را پرداخت کنند.
رزم حسینی گفت: امسال سه هزار و 700 میلیارد ریال در بودجه گاز برای گازرسانی به شهرها و روستاهای استان کرمان اختصاص یافته است که جای تقدیر از مسوولان این حوزه دارد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: این نشست با حضور مدیران عالی استان برگزار می شود و اگر مدیرعاملی این قدر تعهد نداشته باشد که برای بقای شرکت خود در این جلسات حضور یابد به معنای آن است که اهمیت نمی دهد.
در این نشست مشکلات واحدهای صنعتی در حوزه های مختلف از جمله هزینه سوخت واحدهای تولیدی، عدم توانایی واحدهای تولیدی در پرداخت حق نظارت بر حفر چاه ها، مشکلات مالی واحدهای تولیدی و بدهی های مالیاتی با حضور استاندار کرمان مورد بررسی قرار گرفت.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین