|
|
امروز: يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۷:۱۰
کد خبر: ۵۹۹۱۶
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۳
معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت عمران و بهسازی شهری ایران گفت: هویت فعلی شهرهای کشور با چالش های جدی روبرو است که باید آنها مقابله کنیم.
محمد سعید ایزدی روز یکشنبه در نخستین نشست ستاد بازآفرینی پایدار شهری استان قزوین افزود: به منظور مبارزه با این چالش ها، ستاد استانی بازآفرینی پایدار شهری با هدف ارایه سند ملی راهبردی احیا، بهسازی، نوسازی و توانمندسازی بافت های فرسوده و ناکارآمد شهری راه اندازی شده است.
رییس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت عمران و بهسازی شهری ایران ادامه داد: با توجه به اینکه دولت به تنهایی نمی تواند ابعاد پیچیده موجود در بافت های فرسوده و سکونتگاه های غیررسمی را برطرف سازد از این رو نخستین گام در سند توسعه ملی تشکیل یک شبکه همکاری برای رسیدن به اهداف پیش بینی شده با مشارکت دستگاه های مختلف است.
وی یادآور شد: سند ملی راهبردی احیا، بهسازی و نوسازی و توانمندسازی بافت فرسوده و ناکارآمد شهری با هدف همکاری و مشارکت تمامی دستگاههای ذیربط در فرآیند بازآفرینی پایدار محدوده ها، محلات هدف، بهسازی و نوسازی شهری به منظور حفظ حقوق شهروندی، ارتقای کیفیت زندگی با رویکرد ضوابط شهرسازی معماری ایرانی -اسلامی اجرای می شود.
این مسوول اظهار کرد: این سند وزارت راه و شهرسازی با همکاری وزارت کشور، سازمان میراث فرهنگی و شورایعالی استان ها تهیه و به تصویت هیات دولت نیز رسیده است.
به گفته وی، این سند مرجع اهداف، اصول، راهبردها و سیاست های دولت در زمینه احیا، بهسازی و نوسازی شهری و ساماندهی سکونت گاههای غیررسمی و توانمندسازی ساکنان در قالب دو دسته تدابیر پیشگیرانه و تدابیر مربوط به فرآیند بازآفرینی پایدار محدوده ها و محله های هدف برنامه های احیا، نوسازی و بهسازی شهری می باشد.
معاون وزیر راه و شهرسازی در پایان این نشست از استانداران خواست تا در جهت ارایه تسهیلات بانک های عامل به بافت های فرسوده شهری اقدامات و تلاش های لازم را به عمل آورند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین