|
|
امروز: دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۹
کد خبر: ۵۹۸۹۵
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۹:۴۴
یک پژوهشگر عراقی با تأکید بر اینکه امروزه، بیش از هر زمان نیازمند تمسک به قرآن کریم و اهل بیت (ع) هستیم، گفت: فرهنگ رضوی بی نظیر است.
جنان جودی جبار، روز یکشنبه در نخستین همایش بین المللی بانوان مروج فرهنگ رضوی، از قرآن کریم به عنوان ریسمان محکم فضیلت بزرگ خداوند یاد کرد و افزود: هر فردی که از قرآن کریم روشنایی طلب کند خداوند او را منور می فرماید.
وی ادامه داد: قرآن کریم، مسلمانان را به سوی بهشت هدایت می کند، چرا که توجه حقیقی به آیات این کتاب آسمانی در هر زمان و هر مکان، بهترین پناه در دنیا است.
جودی جبار در ادامه همچنین با تأکید بر اینکه امروزه، ما بیش از هر زمان دیگر نیازمند تمسک به قرآن کریم و اهل بیت(ع) هستیم، گفت: امام رضا (ع) یک فرهنگ بی نظیری را بر جای گذاشته است که باید از سوی همه سنن و آیین های کنونی و آینده بررسی شود.
وی اظهار کرد: لازم است همگان برای یافتن راه سعادت از فرهنگ رضوی، امام رضا (ع) پیروی کنند تا بتوانند در مقابل دشمنان اسلام و ایده های مختلف آنان ایستادگی کنند.
این پژوهشگر عراقی، گفت: ما از پیروان امام رضا (ع) هستیم، امامی که به عمل و پیروی از خدا توجه داشت و قرآن کریم را راهنما و سرلوحه خود قرار می داد.
وی با تأکید بر اینکه باید به زنان فرهنگ آموزش قرآن کریم را بیاموزیم، گفت: از آنجایی که دو اصل امامت و عدل از مسلمات مذهب شیعه هستند، زنان در هر نقطه از جهان باید فرهنگ آموزش قرآن کریم را فراگیرند.
نخستین همایش بین المللی تکریم بانوان مروج فرهنگ رضوی، به همت اداره کل بانوان و امور خانواده این سازمان با همکاری معاونت امور زنان ریاست جمهوری، جامعه المصطفی (ص) العالمیه و مجمع جهانی اهل البیت (ع) و با حضور اندیشمندان خارجی همراه با مراسم تقدیر از بانوان برگزیده مروج فرهنگ رضوی، ارایه مقالات برتر نشست های سه گانه تخصصی در مشهد، شیراز و قم برگزار شد.
همچنین ترجمه و چاپ چکیده مقالات (حدود 200 مقاله) برگزار و در قالب سه نشست تخصصی به زبان های عربی، انگلیسی و فارسی، ادامه خواهد یافت.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین