|
|
امروز: يکشنبه ۰۸ مهر ۱۴۰۳ - ۰۱:۴۲
کد خبر: ۵۹۸۹۴
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۹:۳۳
مقام های امنیتی عراق و یک شرکت تدارکاتی در بصره در جنوب این کشور گفتند که افراد مسلح ناشناس مدیر ایتالیایی این شرکت را به ضرب گلوله زخمی کرده اند.
به گزارش خبرگزاری رویترز از بصره، این مقام ها افزودند:«کارلو موراندی» از شرکت ایتالیایی - عراقی سماالعماد هنگام برداشت پول نقد از بانک 2 بار هدف گلوله قرار گرفت و برای درمان و عمل جراجی به بیمارستان انتقال یافت.
به گفته سرهنگ «کریم الزیدی» سخنگوی پلیس بصره، این حادثه جنایی بوده است نه تروریستی و موراندی به عنوان یک خارجی هدف گلوله قرار نگرفته است.
بخش های جنوبی عراق که حدود 90 درصد نفت این کشور را تولید می کنند، از مناطق درگیری با گروه تروریستی داعش در شمال و غرب دور است.
رویترز هنوز نتوانسته است با سخنگوی شرکت سماالعماد تماس بگیرد که مالکیت آن به طور مشترک در اختیار شرکت های سایما آواندرو ایتالیا و خدمات دریایی العماد عراق قرار دارد.
مقام های وزارت امور خارجه ایتالیا و سفارتخانه این کشور در بغداد نیز در دسترس نبودند.
در همین حال تحصن اعتراض آمیز عراقی ها در بندر ام القصر در جنوب این کشور روز یکشنبه پس از به نتیجه رسیدن مذاکرات با مقام های مربوطه و قول آنان برای ایجاد مشاغل تازه، پایان یافت.
این اعتراض ها در شهر بندری ام قصر از 2 روز پیش به مسدود شدن جاده منتهی به این بندر بازرگانی مهم منجر شده بود.
مذاکره با مقام های امنیتی عراق میان معترضان و یک شرکت دولتی مسوول بنادر عراق با وعده درباره ایجاد 75 شغل جدید به پایان رسید و ده ها معترض که با برپایی چادر در دو دروازه ورودی اصلی این بندر تحصن کرده بودند، به اعتراض خود خاتمه داده و مسیر را برای ورود کامیون ها و کارکنان این تاسیسات باز کردند.
بندر ام قصر که نزدیک شهر نفتی بصره قرار گرفته است محل ورود محموله های عظیم غلات و نیز تجهیزات سنگین صنعت نفت است، اما نفت از این بندر صادر نمی شود.
بغداد و شهرهای جنوبی عراق در هفته های اخیر شاهد تظاهرات اعتراضی مردم بود که خواستار بهبود وضعیت اشتغال، خدمات دولتی و ایجاد اصلاحات در دستگاه قضایی، پارلمان و نهاد های محلی بودند.
تظاهرات اعتراضی مردم عراق ماه میلادی گذشته در واکنش به قطع مکرر برق در بحبوحه گرمای شدید تابستان آغاز شد.
حیدر العبادی نخست وزیر عراق پس از این اعتراض ها، کارزاری را در زمینه ایجاد اصلاحات مهم در ساختار دولتی این کشور آغاز کرد که با استقبال مردم و مراجع مذهبی این کشور مواجه شد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین