|
|
امروز: جمعه ۱۵ تير ۱۴۰۳ - ۲۲:۵۰
کد خبر: ۵۹۸۷۵
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۰
خبرگزاری شینهوای چین روز یک شنبه در گزارشی اعلام کرد که طوفان جمعه شب در فیلیپین 14 کشته، سه مفقود، 11 زخمی و هزاران بی خانمان برجای گذاشت.
به نقل از شورای مدیریت و کاهش بلایای طبیعی فیلیپین اعلام کرد: طوفان 'اینینگ' که اواخر روز جمعه مناطق شمالی فیلیپین را در نوردید علاوه بر 14 کشته، 11 زخمی، سه مفقود، بیش از 33 هزار تن از مردم این کشور شامل هفت هزار 500 خانوار ساکنان استان های 'بنگوئت ام.تی' و 'لوکوس نورته' را بی خانمان کرد.
این گزارش از تخلیه کامل ساکنان این مناطق خبر داد و علت اصلی مرگ مردم را سیل گسترده و قوی، رانش زمین و فروافتادن درختان عنوان کرد.
این طوفان که از آن به عنوان 'گونی' نیز نام برده شده است، پس از برجای گذاشتن تلفات و خسارات فراوان و همچنین لغو ده ها پرواز بین المللی و داخلی در این کشور، به سوی تایوان، ژاپن و کره جنوبی حرکت کرد.
پیش بینی می شود این طوفان با سرعت 160 تا 240 کیلومتر وارد تایوان شود و بارش باران های سنگین را در پی داشته باشد.
براساس پیش بینی های انجام شده، این طوفان هنگام رسیدن به شمال تایوان و جزایر 'رویوکو' ژاپن بیشترین تاثیرات خود را بر روی این مناطق می گذارد.
طوفان 'گونی' سپس تا روز چهارشنبه بخش هایی از ژاپن را مورد هجوم خود قرار می دهد و از اواخر این هفته به بعد شمال غربی و شرقی چین را طی می کند و به جنوب شرقی روسیه وارد می شود.
براساس این گزارش، همزمان با وقوع این طوفان در منطقه 'لوزون' فیلیپین 350 میلیمتر باران بارید که خطر رانش زمین و جاری شدن سیل را در روزهای نخست هفته جاری تقویت کرد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین