|
|
امروز: دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۰۶
کد خبر: ۵۹۸۶۸
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۸
رییس کمیته داوران فدراسیون فوتبال درباره عذرخواهی علیرضا فغانی از هواداران پرسپولیس به دلیل پنالتی اشتباهی که به سود ذوب آهن گرفته است، گفت: خوشحالم که این داور خوب کشورمان به اشتباه خودش پی برد و به آن اعتراف کرد.
فریدون اصفهانیان با تشکر از فغانی که از هواداران و باشگاه پرسپولیس عذرخواهی کرده است، به ایرنا، افزود: این عمل پسندیده ای است و به طور حتم در جرایمی که برای این داور گرفته می شود، تاثیرگذار خواهد بود.
به گفته وی، فغانی اشتباه را جزیی از اتفاقات فوتبال دانسته و از هواداران واقعی پرسپولیس به دلیل این اشتباه عذرخواهی کرده است.
رییس کمیته داوران فدراسیون فوتبال درباره جرایمی که برای علیرضا فغانی درنظرگرفته خواهد شد، گفت: هنوز نمره عملکرد این داور به دست من نرسیده است اما به طور حتم طبق آیین نامه و به دلیل اشتباهی که انجام داده است با این داور برخورد خواهیم کرد.
عضوهیات رییسه فدراسیون فوتبال اضافه کرد: کارشناسان دپارتمان داوری پس ازاتمام دیدارها قضاوت داوران را ارزیابی کرده و طبق آیین نامه به داوران نمره می دهند که این نمرات در دادن و یا ندادن قضاوت به داوران تاثیر گذار است.
وی در پاسخ به این سووال که تصور نمی کنید فغانی به دلیل طولانی شدن مدت محرومیتش در ایران در دیدار پرسپولیس و ذوب آهن دچار اشتباه شد، عنوان کرد: این موضوع بی تاثیر نیست، اما ملاک درستی هم برای ارزیابی نیست، پیش از این محسن قهرمانی دیدار تیم های ذوب آهن و سپاهان را قضاوت کرد وعملکرد خوبی داشت این درحالی بود که او بیش از یک سال از داوری دور بوده است از این رو نمی تواند ملاک درستی باشد.
وی درپاسخ به سووال دیگری مبنی براینکه قضاوت های ضعیف داوران داخلی آیا بر قضاوت های بین المللی آنان نیز تاثیری دارد؟ تصریح کرد: از آنجا که کنفدراسیون فوتبال آسیا نمی تواند ارزیابی درستی از قضاوت های داخلی کشورهای مختلف داشته باشد به قضاوت های داخلی زیاد توجه نمی کند و این موضوع در قضاوت های بین المللی تاثیری ندارد.

** برد و باخت تیم ها فقط به قضاوت داوران بر نمی گردد
عضو هیات رییسه فدراسیون فوتبال درادامه از برخورد تعداد زیادی از کارشناسان که باخت و برد تیم ها را فقط به داوری نسبت می دهند گلایه کرد و افزود: باخت و برد تیم ها فقط به قضاوت داوران بر نمی گردد.
به گفته وی بازیکنان پرسپولیس در دیدار برابر ذوب آهن اشتباهات زیادی داشته و توپ های متعددی را خراب کردند در نقطه مقابل بازیکنان ذوب آهن هوشیار تر بوده و از فرصت های اندک خود حداکثر استفاده را بردند.
اصفهانیان ادامه داد: حال انصاف است شکست تیم پرسپولیس را فقط به قضاوت فغانی نسبت داد. داور درآن دیدار به سود پرسپولیس اعلام ضربه پنالتی کرد، اما بازیکن این تیم نتوانست آن را به گل تبدیل کند. فرصتی درسوی دیگر میدان به ذوب آهن داده شد و توپ درون دروازه پرسپولیس جای گرفت.

** داوران جوان تمامی بضاعت فوتبال ایران هستند
رییس کمیته داوران فدراسیون فوتبال با اشاره به اینکه در سال های نه چندان دور یک داور بیش از 27 بازی را قضاوت می کرد واین باعث شد در داوری سرمایه گذاری نکنیم، ادامه داد: داورانی که الان مورد استفاده قرار می گیرند اکثرا جوان و تحصیلکرده هستند. دو راه بیشتر نداریم اعتماد و عدم اعتماد به داوران جوان.
وی با تاکید براینکه بضاعت فعلی داوران ایران همین داوران هستند، گفت:اطمینان می دهم کمیته داوران به تمامی وظایف قبل ازشروع فصل (برگزاری کلاس های داوری) و در طول فصل عمل کرده است اما داوران نیزانسانند و زندگی دارند، باید به آن ها بیشتر رسیدگی کنند.
اصفهانیان ادامه داد: اشتباه جزیی ازداوری است معتقدم باید اشتباهات به حداقل کاهش پیدا کند که برای دستیابی به این مهم نیاز به ملزوماتی است.
وی درخصوص این ملزومات گفت: داوران نه مربی بدنساز دارند و نه روانشناس وبه تنهایی تمرین می کنند این درحالی است که تمامی تیم ها از روانشناس و مربی بدنساز مناسب بهره می برند و این روند کار را دچار اختلال می کند و این موارد می تواند در قضاوت داوران تاثیر مستقیم داشته باشد.

** گلایه اصفهانیان از پرداخت نشدن به موقع مطالبات داوران
عضوهیات رییسه فدراسیون فوتبال درادامه گلایه هایش ازفدراسیون ادامه داد: مسوولان فدراسیون فوتبال وسازمان لیگ زحمات زیادی می کشند و می دانیم آن ها هم مشکلاتی دارند، اما آیا این درست است حقوق داوران را هر سه چهار سال یک بار پرداخت کنند.
به گفته وی، اعضای هیات رییسه فدراسیون به افزایش دو برابری حقوق داوران رای دادند اما این مهم همچنان اجرایی نشده است.
وی تصریح کرد: اگر فوتبال ایران قضاوت های مناسب می خواهد باید به داوران بیشتر برسند، زیرا معتقدم داوران ایران جز بهترین داوران دنیا هستند اما از نظر توزیع امکانات در پایین ترین سطح قرار دارند.
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
|
در حال بررسی: ۰
|
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۱
0
3
اون پنالتی درست بود.

بنا به مصلحت و ...

آقای فغانی رو مجبور کردید که دروغ بگوید

ولاغیر.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین