|
|
امروز: دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۷:۲۵
کد خبر: ۵۹۸۶۲
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۶
وزیر نفت گفت: ایران با برگزاری نشست اضطراری اوپک موافق است و مخالفتی با آن ندارد.
 بیژن زنگنه عصر یکشنبه در حاشیه دیدار وزیر امور خارجه انگلیس در جمع خبرنگاران درباره اینکه برخی از کشورهای عضو اوپک خواستار برگزاری نشست اضطراری هستند، آیا برگزاری این نشست می تواند بر قیمت ها تاثیرگذار باشد، افزود: اگر این جلسه برگزار شود تاثیرگذار خواهد بود؛ نشست اضطراری باید با اجماع اعضای اوپک برگزار شود و در صورت اجماع برای این نشست یعنی اینکه تمام اعضا تصمیم دارند به نتیجه ای برسند.
وی با تاکید بر اینکه اگر نشست اضطرای برگزار شود، خوب است و ما مخالفتی با آن نداریم، تصریح کرد: بعید می دانم بعضی از کشورها که در پس ذهنشان اهداف سیاسی برای کاهش قیمتها دارند به سادگی با این کار موافقت کنند.
وزیر نفت درباره افت قیمت نفت در بازارهای جهانی، با بیان اینکه مهمترین بحث درباره کاهش قیمت نفت در حال حاضر مشکلات اقتصاد جهانی است، تصریح کرد: پیش از این، بحث افزایش عرضه در بازار به دلیل تولید شیل اویل و شیل گس مطرح بود اما هم اکنون کمبود تقاضا در کشوری مثل چین وجود دارد.
وی افزود: چین در حال حاضر با بحران اقتصادی مواجه شده که این موضوع نیز سبب ایجاد مشکل در تقاضا شده است.
زنگنه اظهار داشت: وضع بازار نفت به گونه ای است که باید تولید نفت مدیریت شود و اوپک باید به سهم خود در این جریان ایفای نقش کند، به ویژه کسانی که در سالهای گذشته مقادیر زیادی نفت تولید کردند و درآمدهای سرشاری از این بابت بدست آوردند.
زنگنه افزود: فضای سیاسی درون اوپک و به خصوص کشورهای حاشیه خلیج فارس فضای ناآرامی است و هنوز فضای مناسبی برای مذاکره در اوپک وجود ندارد.
وی درباره اینکه آیا در این شرایط افزایش تولید نفت ایران منطقی است، گفت: ما به هر قیمتی تولید نفت مان را افزایش می دهیم و راهی جز این نداریم؛ این سیاست وزارت نفت نیست و سیاست دولت است.
وزیر نفت تصریح کرد: اگر افزایش تولید نفت ایران به موقع انجام نشود ما برای همیشه سهم خود را در بازار از دست خواهیم داد و برای فروش هر ١٠ هزار بشکه باید خواهش کنیم.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین