|
|
امروز: دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۳:۰۲
کد خبر: ۵۹۷۹۷
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۴
کولیوند در رابطه با مزایای این شیوه از رای گیری اظهار داشت : الکترونیکی شدن انتخابات موجب افزایش سرعت، پایین آوردن هزینه ها و کاهش اعتراضات می شود، مضاف بر آنکه دارای دقت بیشتری نسبت به شمارش های چشمی است.
نماینده کرج در مجلس شورای اسلامی در رابطه با استانی شدن انتخابات گفت: اجرا شدن این طرح در انتخابات اسفند ماه منتفی است.وی در رابطه با الکترونیکی شدن انتخابات نیز بیان کرد با توجه به کمبود منابع بعید است الکترونیکی شدن انتخابات در کل کشور اجرا شود.

محمد جواد کولیوند در گفت و گو با شبکه اطلاع رسانی تدبیر و امید در رابطه با استانی شدن انتخابات گفت : استانی شدن انتخابات با توجه به 5 اشکالی که شورای محترم نگهبان گرفت دوباره به کمیسیون برگشت. وی ادامه داد: طی جلسات مشترکی که با شورای نگهبان گذاشته شد یک تا دو اشکال اشکال هنوز باقی مانده است.

 وی توضیح داد: این اشکالات مربوط به اصل 75 قانون اساسی می باشد که بر اساس آن تعرفه هایی که قرار است چاپ شود هزینه های دولت را افزایش می دهد. کولیوند ادامه داد: این طرح به مرکز پژوهشها فرستاده شد تا بیشتر بر روی آن کار شود؛بنابراین طرح استانی شدن به انتخابات اسفند ماه نخواهد رسید.

 وی در رابطه با بحث الکترونیکی شدن نیز اظهار داشت: به جز رای گیری و تجمیع که در شعبه انجام می گیرد، همه موارد به صورت الکترونیک انجام می شود.

نماینده کرج بیان کرد: در دور قبل چند شهر به صورت رندوم انتخابات را به صورت الکترونیک برگزار کردند و در این دور اگر شورای محترم نگهبان سورس برنامه وزارت کشور را تائید نماید می توانند در همه موارد انتخابات الترونیکی برگزار کنند؛ اما با توجه به کمبود امکانات بعید است بتوان انتخابات را در کل کشور به صورت الکترونیکی برگزار کرد.

وی در رابطه با مزایای این شیوه از رای گیری اظهار داشت : الکترونیکی شدن انتخابات موجب افزایش سرعت، پایین آوردن هزینه ها و کاهش اعتراضات می شود، مضاف بر آنکه دارای دقت بیشتری نسبت به شمارش های چشمی است.

کولیوند در پاسخ به این سوال که آیا در این شیوه احتمال هک شدن و یا دست کاری وجود دارد گفت : این شیوه آفلاین است و در هر شعبه نصب می شود و به هیچ جایی وصل نیست.

عضو کمیسیون شوراها در رابطه با سن انتخابات نیز گفت در کمیسیون سن 18 سال هم برای انتخابات خبرگان و هم برای مجلس شورای اسلامی تعیین شده است که قرار است به صحن بیاید و در آنجا به رای گذاشته شود. 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین