|
|
امروز: يکشنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۱:۴۴
کد خبر: ۵۹۷۱۷
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۳:۱۷
رییس سازمان امور اراضی کشور گفت: در راستای اجرای طرح کاداستر ، 10میلیون هکتار از اراضی کشور نقشه برداری هوایی شده است.
قباد افشار شنبه شب در جمع خبرنگاران در شیراز افزود: برای اجرای این طرح دو فروند هواپیمای مجهز به تجهیزات نقشه برداری بکار گرفته شده است.
وی ادامه داد: نقشه برداری استانهای شمالی ، قزوین ، تهران و البرز رو به اتمام است و برای اجرای این طرح در استان فارس هماهنگی شده است.
وی اضافه کرد: استان فارس در اجرای طرح کاداستر پیشتاز بوده و پیگیری و اتمام این طرح در این استان اولویت قرار دارد.
افشار همچنین بیان کرد: سازمان امور اراضی کشور در تلاش است که تا پایان سال مشکل سند مالکیت اراضی کشاورزی در کشور را ساماندهی کند.
وی خاطر نشان کرد: اغلب کشاورزان برای دریافت تسهیلات کشاورزی بدلیل نداشتن سند مالکیت اراضی با مشکل مواجه هستند و دریافت سند می تواند گامی موثر در توسعه کشاورزی پایدار به حساب آید.
رییس سازمان امور اراضی کشور گفت: دولت در گام بعدی مسیر را برای تجمیع اراضی ، جلوگیری از خردشدن اراضی کشاورزی و ایجاد زمینه توسعه کشاورزی صنعتی هموار می کند.
وی افزود: آیین نامه جدیدی در این راستا در دولت در حال بررسی است که این مهم در کاهش مصرف آب در بخش کشاورزی و افزایش بازده تولید اثرگذار خواهد بود.
وی اظهار کرد: ضریب تامین امنیت غذایی از تولیدات داخلی در کشور 60 درصد است و دولت تلاش می کند تا با ایجاد زمینه های مختلف در توسعه کشاورزی دانش بنیان این میزان را به 85 درصد برساند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین