|
|
امروز: دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۰:۱۲
کد خبر: ۵۹۶۷۱
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۰
استاندار خراسان جنوبی بر لزوم رفع موانع تولید در استان به صورت کارشناسی تاکید کرد و گفت: خدمت به مردم هدف نهایی همه دولتمردان در تمامی بخش ها و سطوح است.
وجه الله خدمتگزار روز شنبه در نخستین جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید در استان افزود: برگزاری این کارگروه در استان های کشور از جمله مصوبات هیات دولت است که اقدامی مهم و در خور در زمینه کمک به تولیدکنندگان و صاحبان صنایع می باشد.
وی با بیان اینکه جلسات این کارگروه باید در یک برنامه زمان بندی و به صورت مرتب برگزار شود گفت: اعضای این کارگروه باید پیشنهادات کارشناسی شده خود را به صورت مکتوب در اختیار دبیرخانه این کارگروه قرار دهند تا این جلسه دارای خروجی و نتیجه ملموس و مشخص باشد.
وی با بیان اینکه این کارگروه باید منجربه رفع موانع تولید به معنی واقعی کلمه شود، افزود: نشاط و امید در بین تولیدکنندگان، صادر کنندگان و واردکنندگان و نیز رونق اقتصادی باید بطور جدی در دستور کار این کارگروه قرار گیرد.
وی یادآور شد: مدیران و مسوولان از تمامی توان و ظرفیت کاری و اداری خود برای ارائه بهترین خدمات به مردم استفاده کنند.
وی با بیان اینکه مردم نباید به هیچ وجه برای دریافت خدمات مورد نظر خود از دستگاه مربوطه معطل شوند گفت: مراجعین باید بعد از مراجعه به دستگاه مربوطه از روند پیگیری درخواست خود به صورت شفاف مطلع شده و بدانند دقیقا در چه بازه زمانی خدمت مورد نظر را دریافت خواهند کرد.
وی با بیان اینکه دستگاه های نظارتی نیز باید روند خدمت به مردم را دقیقا نظارت کنند، افزود: باید به گونه ای برنامه ریزی شود تا هم ارباب رجوع و هم کارکنان و کارشناسان به وظایف خود آگاه شوند.
وی با بیان اینکه وقفه در ارائه خدمت به مردم و مراجعین به هیچ وجه پذیرفتنی نیست گفت: مدیران باید به گونه ای برنامه ریزی کنند تا بعد از مراجعه مردم به دستگاه های اجرایی در صورتیکه خواسته آنان منطبق بر قانون است اجابت شده و در صورتیکه منطبق بر قانون نبوده و یا بر اساس ظرفیت های کاری آن دستگاه نیست با خوشرویی و خلق خوش پاسخ وی را بدهند.
استاندار خراسان جنوبی، با بیان اینکه زمان دریافت خدمت از دستگاه های اجرایی باید کوتاه تر شود، افزود: از ظرفیت دولت الکترونیک باید در این زمینه برای کوتاه کردن زمان دریافت خدمات استفاده شود تا مردم سریع تر به پاسخ مورد نظر دست پیدا کنند.
خدمتگزار خاطر نشان کرد: پرداخت مطالبات بخش خصوصی و پیمانکارن از دستگاه های اجرایی به عنوان یک دستور کار مهم و اولویت کاری باید مورد توجه اعضای این کارگروه قرار گیرد تا بتوان نسبت به جلب رضایت عمومی و نیز توسعه سرمایه گذاری در استان بیش از پیش تلاش کرد.
وی موضوع افزایش اختیارات مدیران استانی را به عنوان یک سرفصل مهم کاری در دو سال گذشته در استان دانست و افزود: بعد از پیگیری های جدی که در این زمینه صورت گرفت در جلسه هفته گذشته هیات دولت این موضوع به عنوان یک دستور کار مورد موافقت اعضای هیات دولت قرار گرفت و در آینده ای نزدیک آن بخش از اختیاراتی که قابل واگذاری است از سوی دستگاه های مرکز به دستگاه های ذیربط در استان ها تفویض خواهد شد.
وی تثبیت اشتغال موجود را از جمله مهمترین اولویت های کاری این کارگروه برشمرد و یادآور شد: دستگاه های ذیربط باید تلاش کنند تا علاوه بر حفظ اشتغال موجود در واحدهای تولیدی ، با رفع موانعی که در زمینه تولیدی وجود دارد اشتغال های جدیدی نیز ایجاد شده تا بتوان به توسعه اشتغال در استان کمک کرد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین