|
|
امروز: چهارشنبه ۱۳ تير ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۲
کد خبر: ۵۹۶۶۵
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۵
در راستای توسعه روابط اقتصادی، سیاسی و فرهنگی میان ایران و منطقه اقلیم کردستان عراق، هیاتی از استان ایلام روز شنبه به استان سلیمانیه عراق سفر کرد.
علی پناهی جانشین سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در سلیمانیه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در اربیل گفت: محمدرضا مروارید استاندار به همراه مدیر کل دادگستری استان ایلام و معاون و مشاوران استانداری و هیاتی تجاری روز شنبه وارد استان سلیمانیه شدند.
این هیات قرار است، در طول اقامت دو روزه خود در این استان با استاندار و تجار و مسئولان اداری استان سلیمانیه اقلیم کردستان عراق دیدار کند.
وی در خصوص اهداف این سفر اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران در راستای اراده خود برای توسعه روابط همه جانبه با اقلیم کردستان عراق در نظر دارد از همه ظرفیت های موجود برای توسعه روابط بهره گیرد و ما در تلاش برای حضور همه جانبه استان های کشورمان در اقلیم هستیم.
علی پناهی افزود: هیات استان ایلام نیز در این راستا به منطقه سفر می کند و ضمن دیدار با استاندار سلیمانیه جلسات متعددی را با تجار و بازرگانان اقلیم کردستان عراق خواهد داشت.
در مراسم استقبال از استاندار ایلام، صلاح کویخا سرپرست منطقه کرمیان و مسئولان اداری این منطقه حضور داشتند.
استاندار ایلام در سخنانی کوتاه در بدو ورود به اقلیم اظهار داشت: برغم مسافت طولانی بین ایلام و اقلیم ما علاقه مند به توسعه روابط با این منطقه هستیم.
صلاح کویخا نیز به نمایندگی از اقلیم تاکید کرد: روابط ما با جمهوری اسلامی ایران تاریخی است و از فرصت های به وجود آمده برای توسعه روابط بهره خواهیم گرفت.
هیات اعزامی استان ایلام به اقلیم کردستان عراق امروز شنبه با استاندار سلیمانیه دیدار خواهد کرد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین