|
|
امروز: سه‌شنبه ۰۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۳:۳۵
کد خبر: ۵۹۶۶۱
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۲
استاندار خوزستان گفت: تمام اقتصاد مرزی این استان از چذابه تا هندیجان اعم از شلمچه، اروندکنار، چوئبده، آبادان، ماهشهر و شادگان به طور کامل فعال بوده و این طی دو سال اخیراتفاق افتاده است.
عبدالحسن مقتدایی روز شنبه در نشستی که به منظور انعقاد تفاهم نامه مشترک بین شرکت ملی حفاری ایران و دانشگاه علمی، کاربردی خوزستان در محل شرکت ملی حفاری برگزار شد افزود: شهرستان بندری هندیجان در استان خوزستان دروازه طلایی واردات مربوط به خانوار در کشور بوده و در هفته دولت از آن رونمایی می شود.
وی با بیان اینکه جبران عقب ماندگی 22ساله در خوزستان در گرو استفاده از تمام ظرفیت های داخلی استان است افزود: این استان از ظرفیت های بسیار خوبی برخوردار است و باید از ظرفیت های درون استانی برای تامین نیاز داخل استفاده کرد.
مقتدایی گفت: استعدادهای خدادادی و مردمانی که صاحب خلاقیت شدند شرایط خاصی را برای خوزستان به وجود آورده که همه کشور از آن بهره می گیرند اما مردم استان خود کمتر از این امکانات برخوردار هستند.
وی با تاکید بر ضرورت حمایت از تولید داخلی افزود: صیانت از تولید مستلزم خارج کردن مردم از فقر است و ضمن احترام به بخش تولیدی بدون هیچ تقابلی باید این بخش را هدایت کرد.
مقتدایی گفت: خوزستان، هرمزگان و بوشهر استان های ویژه ای هستند که کل کشور را حمایت می کنند و جزو استان های راهبردی و بی بدیل هستند اما خوزستان نسبت به سرزمین ایران جایگاه خاصی از نظر آبی، خاکی و ذخایر دارد.
وی افزود: تورم در خوزستان نسبت به متوسط کشوری چهار درصد کمتر بود که نشان دهنده کنترل خوب بر بازار بوده است و خوشبختانه نظام کار نظارتی خود بر بازار را به خوبی انجام داده است.
مقتدایی همچنین گفت: در مدیریت خوزستان همه دخیل هستند و تلاش کارشناسان در بخش های دولتی و خصوصی توفیقات خوبی را در استان به همراه داشته است.
استاندار خوزستان گفت:تمام خطرات ناشی از سد گتوند و نیروگاه زرگان در این استان برای مردم مناطق پیرامون آنها بوده که 9درصد ارزش افزوده این دو باید برای مردم این مناطق هزینه شود و این در حالی است که این صنایع بیمه خود را در تهران انجام می دهند و 9 درصد ارزش افزوده این بیمه ها نیز به تهران می رسد.
مقتدایی همچنین با اشاره به سهم دو درصد نفت برای استان خوزستان گفت: از این محل دو سوم برای مناطق محروم و مابقی برای مناطق نفتخیز هزینه شد و هر گاه چیزی در کشور مطرح می شود همه مدعی آن می شوند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین