|
|
امروز: جمعه ۱۵ تير ۱۴۰۳ - ۲۱:۱۸
کد خبر: ۵۹۶۵۹
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۷
معاون پارلمانی رییس جمهوری اظهارداشت: مدارس غیردولتی با بروز کردن شیوه های تعلیم و تربیت، کیفیت آموزشی را در این واحدها ارتقاء دهند.
حجت الاسلام مجید انصاری روز شنبه در حاشیه گردهمایی دوره آموزشی توجیهی موسسات مشارکت مردمی و توسعه مدارس غیردولتی در جمع خبرنگاران در رابطه با خرید خدمات آموزشی توسط دولت افزود: خرید خدمات آموزشی به معنای واسپاری مطلق آموزش و پرورش به بخش غیردولتی نیست.
وی با بیان اینکه این مساله به معنای نادیده گرفتن نظارت دولت بر مراکز و خدماتی که ارایه می شود، نیست افزود: تجربه نشان داده بخش غیردولتی با محدودیت های کمتر مواجه و ابتکارعمل بهتر در شیوه های آموزشی و کاهش هزینه ها را به دنبال خواهد داشت.
انصاری گفت: با نگاه به ترکیب آموزش و پرورش، بخش بزرگ بودجه این وزارتخانه ستادی است، اما با کاهش تصدی گری دولت می توانیم این بودجه را در بخش آموزشی بکاربست.
وی با اظهار این مطلب که برپایی نشست فعالان آموزشی در مدارس غیردولتی می تواند اشکالات این بخش را اصلاح کند ، افزود: مدارس غیردولتی می توانند شیوه های خود را بروزکنند و بر اساس دستورالعمل ها و نظارت ها، کیفیت را ارتقاء دهند.
حجت الاسلام انصاری اضافه کرد: البته مشکلاتی همانند نخبه گزینی مطرح است، اما با ساز و کارهایی همانند نظارت و مشورت این مساله رفع می شود.
معاون رییس جمهوری گفت: واسپاری بخشی از مدارس و مشارکت با بخش دولتی در دستورکار است و رییس جمهوری تاکید دارد در برخی از حوزه ها باید دست بخش خصوصی را باز کرد و در آن بخش میدان رقابت نیز وجود داشته باشد.
انصاری با اشاره به اینکه باید مدارس دولتی با استانداردهای آموزشی در کنار مدارس غیردولتی وجود داشته باشد تا مردم در عرصه انتخاب آزاد ، مدارس را انتخاب کنند ، گفت: واسپاری به معنای واگذاری به غیر بدنه آموزش و پرورش نیست بلکه می توان از مشارکت معلمان و مدیران استفاده کرد.
وی عنوان کرد: منظور از مشارکت با بخش غیردولتی یعنی دولت سرانه دانش آموزان را بپردازد نه اینکه پول را از آنان دریافت کند.
معاون پارلمانی رئیس جمهوری افزود: خدماتی که بخش غیردولتی ارایه می دهد، دولت پول آن را پرداخت می کند و یک بخش خصوصی می تواند خدمات را در شهرستان ها و مناطق مختلف با شاخص های عالی به نیازمندان به تحصیل ارایه دهد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین