|
|
امروز: چهارشنبه ۰۶ تير ۱۴۰۳ - ۰۹:۰۹
کد خبر: ۵۹۶۴۰
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۴
در این مطلب می خوانیم : طرح اتاق فکر رقیب برای ایجاد شکاف در میان اصلاح طلبان موضوع تازه ای نیست. باید این را یک هشدار جدی برای اصلاح طلبان و معتدلین در نظر گرفت و یادآوری کرد فرصت های ایجاد شده را باید غنیمت شمرد.
غلامرضا ظریفیان فعال سیاسی اصلاح طلب روز شنبه در ستون یادداشت روزنامه آرمان از طرح ایجاد اتاق فکر به عنوان هشدار جدی برای اصلاح طلبان و معتدلین یاد کرده می افزاید : اصلاح طلبان باید از حداکثر توقعات خود به نفع وحدت نسبی کوتاه بیایند چراکه اگر انسجام لازم در ارتباط با شرایط کنونی وجود نداشته باشد طبیعتا فضای ایجاد شده و این امید تزریق شده می تواند موقتی باشد.

در این مطلب می خوانیم : طرح اتاق فکر رقیب برای ایجاد شکاف در میان اصلاح طلبان موضوع تازه ای نیست. باید این را یک هشدار جدی برای اصلاح طلبان و معتدلین در نظر گرفت و یادآوری کرد فرصت های ایجاد شده را باید غنیمت شمرد. اصلاح طلبان باید از حداکثر توقعات خود به نفع وحدت نسبی کوتاه بیایند چراکه اگر انسجام لازم در ارتباط با شرایط کنونی وجود نداشته باشد طبیعتا فضای ایجاد شده و این امید تزریق شده می تواند موقتی باشد. تصور می رود آقای عارف این بحث را علمی تر و جدی تر با اکتفا بر تجربه های بسیار پرارزشی که در حوزه های مدیریت اجرایی و علمی پشت سر گذاشته، بیان کرده است. با وجود داشتن نیروهای متخصص اما با گرایشات مختلف هنوز درک صحیحی از منافع ملی در بین سیاسیون کشور شکل نگرفته و نیروها به جای رقابت سازنده در عرصه سیاسی عمدتا در برخی موارد تبدیل به اتاق فکر برای تخریب رقیبان خود می شوند و به دنبال ایجاد شکاف در میان رقبای خود هستند. به جای اینکه با تکیه به توانایی و تخصص خود سیاست ها، برنامه ها و نقد عالمانه را بیان و دنبال کنند در حقیقت برخی جریانات کارشان این است که اتاق فکر درست کنند؛ زیرا می دانند که طرف مقابل از توانایی های بسیار بالا و از اقبال جدی حمایت از سوی فرهیختگان کشور برخوردار است. بدون شک این جریان ها که دنبال تضعیف و تخریب رقیب هستند با تکیه بر ابزارهای علمی بیشتر می توانند خود را تقویت کنند و یک رقابت سازنده در ارتباط با اصلاح طلبان داشته باشند. اما متاسفانه دائم دنبال این هستند که ضعف های رقیب را رصد و از آن در جهت منافع خود استفاده کنند. این تفکر مخرب دنبال آن است که با استفاده از ضعف های رقیب، آنها را دچار تقارب و تقابل با یکدیگر سازند و این نکته مهمی است که رئیس بنیاد امید ایرانیان محمدرضا عارف به آن اشاره کرده است. فرصت های توسعه و رشد زود گذرند و با توجه به موفقیت بزرگی که در عرصه سیاست خارجه و توافق هسته ای با قدرت های جهانی حاصل شده مردم در انتظار تغییر و تحول در مناسبات زندگی و وضعیت معیشت اشتغال و رفاه خود هستند.

 بنابراین به نظر می رسد که جریان اصلاح طلب و معتدل این فرصت طلایی را نباید صرف تقابل ها کند و به دنبال چه باید کردن ها نیز نباشد. بلکه باید با اتکا بر تلاش، انسجام و وحدت به دنبال راه حلی برای مشکلات موجود در کشور بود و منافع ملی را در هر چیز در اولویت قرار داد. در مقابل جریاناتی که تلاش می کنند اصلاح طلبان و معتدلین را به دعواهای زرگری و درگیری های غیرضروری سوق دهند، باید با برنامه ریزی مناسب، چشم انداز واقع بینانه، انسجام درونی و با پذیرش تفاوت ها و با توجه به امیدی که در جامعه ایجاد شده و تدبیری که دولت جدید به آن تکیه کرده این دو را با هم گره زد تا در آینده از آن نتایج مثبتی دریافت کرد. همانطور که در انرژی هسته ای گام های مفید و مثبتی بر داشته شد، جامعه نیز باید احساس کند که مشکلاتش به حداقل رسیده و به رفاه، اشتغال و تامین معیشت آنها اندیشیده می شود. باید اختلاف وتنش را کنار گذاشت زیرا جامعه از این درگیری ها کم آسیب ندیده و کم روح آنها خسته نیست.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین