کد خبر: ۵۹۶۲۲
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۳
قائم مقام شرکت آب و فاضلاب استان تهران گفت: برنامه افت فشار آب در تهران اکنون اجرا نمی شود و موضوع نوبت بندی تابستانی آب در پایتخت در شرایط فعلی منتفی است.
از روابط عممی شرکت آب و فاضلاب استان تهران،علیرضا نوذری پور ضمن تاکید بر اینکه برای تامین آب در ماه های آینده باید وضعیت بارش های پاییزی بررسی شود، اظهار داشت: میزان بارندگی ها تا هفته گذشته در تهران به میزان 279.5 میلیمتر بود که نسبت به میانگین بلندمدت کاهش چشمگیری دارد.
نوذری پور افزود: میزان مصرف آب در تهران از ابتدای فروردین ماه امسال تاکنون به میزان یک درصد کاهش یافته و 26 مردادماه امسال نیز میزان مصرف روزانه آب در تهران یکی از بیشترین ارقام به میزان سه میلیون و 236 هزار متر مکعب به ثبت رسید.
این مقام مسئول خاطرنشان ساخت : طی 20 سال گذشته سالیانه سه درصد به مصرف آب تهران افزوده شده و کاهش یک درصدی کنونی با وجود افزایش تعداد مشترکان و مصرف کنندگان، مناسب است و روند رشد مصرف، منفی شده یا دست کم ثابت مانده است.
نوذری پور گفت: ذخیره آب سدهای تهران در سال آبی جاری نسبت به سال آبی 91 - 1390 که اوضاع خوبی بود، کاهش نشان می دهد و تا روز 23 مردادماه امسال میزان آب ذخیره شده در سد طالقان 220 میلیون مترمکعب بود که این میزان در سال آبی یادشده 352 میلیون مترمکعب بود.
قائم مقام آبفای استان تهران گفت: سد امیرکبیر (کرج) تا تاریخ یاد شده 168 میلیون مترمکعب آب ذخیره داشت که این میزان در دوره 91- 1390 معادل 199 میلیون مترمکعب بود، همچنین در سد لار 94 میلیون مترمکعب آب موجود است ،در حالی که قبل از آن 213 میلیون مترمکعب ذخیره داشت.
وی ،میزان آب ذخیره شده در مخزن سد لتیان را در یک هفته پایانی مردادماه امسال 72 میلیون مترمکعب اعلام کرد و گفت: سال آبی 91 - 1390 این میزان 79 میلیون مترمکعب بود، همچنین در سد ماملو 153 میلیون مترمکعب آب ذخیره شده ، درحالی که پیش از این 156 میلیون مترمکعب بود .
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین