|
|
امروز: جمعه ۱۵ تير ۱۴۰۳ - ۱۳:۵۹
کد خبر: ۵۹۶۱۹
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۰
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور با ابراز امیدواری از اینکه دولت در دو سال آینده اقتصاد کشور را به ثبات بیشتر برساند، گفت: دولت قصد دارد لایحه بودجه سال 95 را قبل از 15 آذر و احکام برنامه ششم توسعه را در شهریور به مجلس شورای اسلامی ارائه کند.
محمدباقر نوبخت در گفت و گویی، افزود: اصلاح نظام اقتصادی در کنار دیگر اصلاحات در بخش های مختلف مورد توجه دولت است و دولت این موضوع را با جدیت پیگیری می کند.

** کاهش درآمدهای نفتی دولت
سخنگوی دولت با اشاره به کاهش درآمدهای دولت به دلیل افت درآمدهای نفتی، اظهار داشت: درآمد دولت در سال 90 از درآمدهای نفتی حدود 110 میلیارد دلار بود که سال 92 به حدود 52 میلیارد دلار بالغ شد و اکنون به حدود 24 میلیارد دلار رسیده است.
رئیس سازمان برنامه و بودجه با بیان اینکه در آن مقطع زمانی سرمایه گذاری های داخلی و خارجی نیز کاهش پیدا کرده بود، افزود: دولت تدبیر و امید می دانست که ریشه مشکلات کجاست و تلاش کرد اصلاحات را از همین بستر آغاز کند.
نوبخت خاطرنشان کرد: اصلاحات اساسی در حوزه اقتصاد کشور صورت می گیرد و ما خوشبختانه توانستیم نرخ تورم را کاهش دهیم، اگرچه همچنان شاهد رشد تورم در کشور هستیم.
وی با اشاره به اجرای طرح تحول سلامت و رضایت مردم از این طرح، گفت: از سیاست های دولت اجرای قانون یارانه ها به شکلی صحیح و درست است و اگر در سال گذشته بخشی از درآمدهای یارانه ها به بخش بهداشت اختصاص داده شد امسال به موضوع تولید هم در این فرآیند توجه می کنیم.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین