|
|
امروز: يکشنبه ۲۷ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۴
کد خبر: ۵۹۵۰۴
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۰:۲۸
احزاب بزرگ اسپانیا امروز جمعه در مجلس نمایندگان در واکنش به استعفای پنجشنبه شب 'آلکسیس چیپراس' نخست وزیر سابق یونان ، ابراز داشتند که عوام فریبی به هیچ مقصدی نمی رسد .
'خوسه آنتونیو برمودز د کاسترو' سخنگوی حزب حاکم مردمی در مجلس خاطرنشان کرد عوام فریب ، سرانجام قربانی تبلیغات خود می شود.
وی در این رابطه ، دفاع چیپراس از پیشنهادات 'عوام گرا ، تخیلی و غیر واقعی' را که در نهایت باعث استعفای وی و فراخوانی انتخابات پس از 7 ماه بی ثباتی شد، مورد انتقاد قرار داد .
برمودز کاسترو در مورد حضور چیپراس که تغییر و امیدواری برای اروپا را مطرح می کرد ، هشدار داد: امروز نتایج این سیاست ها و در تنها 7 ماه شناخته شد.
وی افزود: شکست های اجتماعی و سیاسی در یک دولت عوام گرای تندرو به شکست اقتصادی افزوده شد .
'آنتونیو ارناندز' سخنگوی حزب سوسیالیست اسپانیا به نوبه خود ابراز داشت:'یکی از درسهایی که امروز باید با استعفای چیپراس گرفت، این است که سیاست های عوامگرا به هیچ جایی نمی رسد.'
به عقیده ارناندز ، برون رفت از بحران باید از طریق اصلاحات عمیق در اتحادیه اروپا انجام گیرد .
وی ابراز امیدواری کرد، یونان به یک دولت پیشرفته و در مسیر سوسیال دموکرات اروپایی که به کشور ثبات بدهد ، دست یابد.
'ریکاردو سیکستو' نماینده حزب چپ جمعی در مجلس از برگزاری انتخابات در یونان استقبال و تاکید کرد دولت سیریزا ، یونان را به وضعیتی که اکنون به سر می برد ، نکشانده است .
سیکستو ادامه داد :' به خاطر وضعیت اقلیت ها و اکثریت ها در پارلمان یونان ، لازم است انتخابات برگزار شود .'
در این رابطه، وی دولت احزاب قبلی کشور را عامل وضعیت کنونی یونان دانست و با مقایسه احزاب قبلی یونان با احزاب مردمی و سوسیالیست اسپانیا ، اشاره کرد که همه آنها سیاست های دیکته شده از سوی تروئیکای مالی ، اتحادیه اروپا و آلمان را دنبال می کنند .
حزب پودموس به نوبه خود ابراز داشت، استعفای چیپراس ، یک درس شجاعت و مسوولیت است .
'اینیگو اررخون' دبیر سیاسی حزب پودموس خاطرنشان کرد: استعفای چیپراس ، یک درس شجاعت و مسوولیت است که بسیاری از رهبران اروپایی و اسپانیایی باید از آن درس بگیرند. چیپراس تصمیم گرفت فراخون انتخابات شود و به مردم حق انتخاب بدهد .این یک درس شجاعت ، مسوولیت و عتماد به ملت است .
اررخون در پایان تاکید کرد، دولت حاصل از انتخابات ، باید با اقدامی با ثبات و با قدرت و مذاکره با قاطعیت در مقابل مرکل و رهبران اروپایی ، عمل کند .
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین