کد خبر: ۵۹۵۰۰
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۹:۴۹
مدیرکل فن بازار کشور با بیان اینکه فهرست محصولات دانش بنیان مشخص شده است، گفت: ۱۶۰۰ شرکت دانش بنیان کشور می توانند این فهرست را در اختیار داشته باشند.
اکبر قنبرپور بعدازظهر جمعه در مراسم اختتامیه دومین نمایشگاه کیف، کفش و چرم استان همدان با اشاره به اینکه فن بازار در کشور از سال ۸۱ زیر نظر معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری آغاز به کار کرد، اظهار داشت: قانون حمایت از شرکت های دانش بنیان از مصوبات مجلس شورای اسلامی بود که اجرا شد.

وی با بیان اینکه در درجه نخست شرکت های دانش بنیان باید شناسایی شوند و حمایت از شرکت ها اجرایی شود، عنوان کرد: سه نوع شرکت دانش بنیان طراحی شده است.

مدیرکل فن بازار کشور نخستین گروه شرکت های دانش بنیان را شرکت های نوپایی دانست که در آن دانشجویان ایده دارند و برای ایجاد کسب و کار نیازمند حمایت های مادی و معنوی هستند و بیان کرد: شرکت های دانش بنیان نوع دوم به مرحله تولید رسیده و محصول دانش بنیان در کشور تولید می کند.

قنبرپور شرکت های دانش بنیان نوع سوم را شرکت های دانش بنیان صنعتی عنوان کرد و ادامه داد: شاخص های شرکت های دانش بنیان صنعتی با شاخص های دیگر شرکت ها متفاوت است و محصول دانش بنیان تولید می کند.

وی با اشاره به اینکه فهرستی از محصولات دانش بنیان تهیه شده و شرکت های دانش بنیان نوع سوم مطابق با فهرست تهیه شده محصولات دانش بنیان تولید می کنند، بیان کرد: هر فردی که محصولات دانش بنیان تولید می کند می تواند درخواست شرکت دانش بنیان دهد و تا ۱۵ سال از مالیات معاف است و صندوق نوآوری و شکوفایی نیز از آن شرکت حمایت می کند.

مدیرکل فن بازار کشور همچنین به لیزینگ محصولات دانش بنیان اشاره کرد و ادامه داد: موضوع لیزینگ خودرو شناخته شده و برای محصولات دانش بنیان نیز چنین حمایتی در نظر گرفته شده است.

اکبر قنبر پور با بیان اینکه فهرست محصولات دانش بنیان مشخص شده است، عنوان کرد: هزار و ۶۰۰ شرکت دانش بنیان کشور می توانند این فهرست را داشته باشند.

ن بازار در استان همدان با همکاری شرکت شهرک های صنعتی راه اندازی شده و دو کارگزار فعال دارد

وی با بیان اینکه فن بازار در استان همدان با همکاری شرکت شهرک های صنعتی راه اندازی شده و دو کارگزار فعال دارد، بیان کرد: در فن بازار سعی می شود عرضه و تقاضای فناوری به هم نزدیک شود.

مدیرکل فن بازار کشور با اشاره به اینکه فن بازار بنگاه فناوری است و اگر کسی به فن آوری نیاز دارد می تواند به فن بازار مراجعه کند، بیان کرد: در اکثر استان های کشور فن بازار فعال شده است.

اقتصاددان و استاد دانشگاه نیز در ادامه با بیان اینکه پس از مطالعه در مورد اقتصاد کشور به این نتیجه رسیدم که ملت ایران شایستگی ورود به بازار جهانی را دارد، اظهار داشت: رئیس EB، بازار یاب مایکروسافت و بسیاری از بزرگان علمی و اقتصادی دنیا ایرانی هستند.

مسعود رحمانی با بیان اینکه فرق بین فرد موفق و فردی که برای نان شب مانده در طرز فکر و دهن اوست، عنوان کرد: متاسفانه مردم قانون دهن را نمی دانند و یا می دانند و چشم بسته اند و شاید هم انکار می کنند.

وی با بیان اینکه اگر فرصتی که خدا داده را از دست دهیم مانند بسیاری از کشورهای عربی مصرف کننده می شویم، عنوان کرد: هیچ یک از کشور های عربی تولید کننده نیستند.

اقتصاددان و استاد دانشگاه با تاکید بر اینکه نمی خواهیم ایران کشوری مصرف کننده باشد و به علت جوان بودن کشور ایران باید کشوری تولید کننده باشد، بیان کرد: باید عوض شویم چراکه جامعه فرق کرده و جوان امروز کفش و فرش و غیره قدیم را نمی خرد.

رحمانی با بیان اینکه باید مطابق با روز عوض شد و تولید کننده ها در این زمینه مسئولیت بزرگی دارند، بیان کرد: از اینکه جوانی مسافر کشی کند شرم دارم چراکه در جایی راه را اشتباه رفته ایم و در این زمینه از هیچ مسئولی توقع نداریم بلکه از تولید کننده باید توقع داشت.

وی با تاکید بر اینکه مالیات بد نیست، عنوان کرد: باید شایستگی داشته باشیم و صنعت چرم و چرم را به جایی برساینم که پزشک هم در آن سرمایه گذاری کند.

باید کفش ایرانی را در کنار بزرگترین برند های جهان قرار دهیم

اقتصاددان و استاد دانشگاه با تاکید بر اینکه اگر تحریم ها برداشته شود قول می دهم که ایران سنگاپور خاورمیانه شود، عنوان کرد: باید کفش ایرانی را در کنار بزرگترین برند های جهان قرار دهیم.

مدیرعامل شرکت مارال چرم نیز در ادامه با اشاره به اینکه ۲۰ سال پیش با شاگردی کردن وارد صنعت چرم شدم و چیزی که اکنون وجود ندارد اینست که کارگر و کارفرما اکنون مقابل هم هستند، اظهار داشت: باید درخصوص قانون کار بازنگری شود چراکه اساتید در همدان جرات ندارند کسی را به عنوان شاگرد در خدمت بگیرند.

سید جلال حسینی خواه با بیان اینکه صنعت چرم صنعتی سینه به سینه است، بیان کرد: باید تفکر گرفتن بهترین حقوق در زمان ورود به کار از جوانان گرفته شود.

وی با بیان اینکه همدان می تواند محصول کیف و کفش داشته باشد و اگر نام کیف، کمربند و یا محصولی از چرم می آید باید نام همدان در ذهن ایجاد شود، عنوان کرد: همانطور که گردو به نام تویسرکان شناخته شده همدان می تواند در صنعت چرم نیز اینگونه باشد.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین