|
|
امروز: شنبه ۲۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۲۸
کد خبر: ۵۹۴۹۱
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۹:۱۴
دولت ژاپن روز جمعه به نخست وزیر روسیه هشدار داد تا از سفر به هر یک از چهار جزیره تحت حاکمیت توکیو و مورد مناقشه دو کشور پرهیز کند.
به گزارش خبرگزاری کیودوی ژاپن،' یوشیهیده سوگا' دبیر و سخنگوی هیات دولت ژاپن در یک کنفرانس خبری به 'دمیتری مدودیف' نخست وزیر روسیه هشدار داد از سفر به جزایر هوکایدو به طور جدی خودداری کند وگرنه با ابراز احساسات منفی دولت و مردم ژاپن روبه رو خواهد شد.
وی با اعلام این که توکیو این درخواست را بارها در سطوح مختلف به مسکو اعلام کرده است، افزود: ' مدودیف باید با توجه به پیمان نامه های مختلفی که تاکنون میان دو کشور منعقد شده است از سفرهای این چنینی خودداری کند بویژه درحالی که قرار است 'ولادیمیر پوتین' رییس جمهوری روسیه نیز تا پایان سال جاری به توکیو سفر کند.
کیودو به نقل از گزارش رسانه های روس اعلام کرد، مدودیف قرار است هفته آینده برای شرکت در یک همایش داخلی به جزیره 'ایتوروفو' که در روسیه 'ایتوروپ' نامیده می شود، سفر کند.
'فومیو کیشیدا' وزیر خارجه ژاپن نیز دیروز در یک کنفرانس خبری سفر احتمالی نخست وزیر روسیه به این جزیره مورد مناقشه را مغایر پیمان نامه و قراردادهای دو کشور که پیشتر در شرایط آرامش امضا شده بود، توصیف کرد و افزود:' چنین اقدام هایی جز آنکه گفت و گوهای صلح دو کشور را مختل کند، نتیجه ای نخواهد داشت.'
براساس این گزارش، این جزیره و جزایر کوناشیری، شیکوتان و گروه جزیره ای هابومای از جمله جزایری هستند که اتحاد جماهیر شوروی سابق در زمان جنگ جهانی سال 1945 آنها را به تصرف خود در آورده بود . پس از جنگ در یک قرارداد صلح دوجانبه قرار شد مسکو دیگر در باره آنها ادعای ارضی نداشته باشد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین