|
|
امروز: دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۰۷
کد خبر: ۵۹۴۹۰
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۹:۱۲
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: در یک سال و نیم گذشته بیش از یک هزار و 500خانه بهداشت در سراسر کشور تاسیس و این مراکز خدماتی مانند مکمل های غذایی برای مادران باردار، نوزادان تازه متولد شده و واکسن زدن، مشاره و... را ارائه می دهند.
دکتر سید حسن قاضی زاده هاشمی پیش از خطبه های نمازجمعه قم خاطرنشان کرد: در طول دو سال گذشته ، 10 میلیون نفر به صورت رایگان بیمه شده و کاهش پرداخت هزینه درمان نیز کاملا مشهود است.
وی ادامه داد: در سراسر کشور خدمات در بیمارستان ها به نحوی افزایش پیدا کرده که نیازی نیست دیگر برای دارو به خارج از بیمارستان مراجعه شود، در بیمارستان های بالای 64 تخت پزشکان عمومی و متخصص مستقر هستند و در شهرهای زیر 20 هزار نفر دیگر کمبود پزشک نداریم.
وی خاطرنشان کرد: امروز پزشکان عمومی در همه مناطق کشور مستقر شده و مردم با کمبود پزشک مواجه نیستند.
قاضی زاده هاشمی با اشاره به اینکه در گذشته در بخش سلامت خوب سرمایه گذاری نشده بود، گفت: همانگونه که به نیروگاه، منوریل، مترو، جاده و پل توجه می شود باید به سلامت مردم نیز توجه جدی تر کرد چرا که انسان سالم هم توان عبادت و هم کار و تلاش دارد، این خود باعث رونق کشور خواهد شد.
وی افزود: امید است با حمایت دولت و مجلس شاهد محرومیت زدایی از بخش سلامت و درمان در سراسر کشور باشیم و دولت یازدهم نیز با نام دولت سلامت محور یاد می شود.
وی ادامه داد: مردم وقتی می ببینند اراده لازم برای رفع مشکلات آنها وجود دارد با بزرگواری کمبودها را تحمل می کنند و این باعث تقویت نظام می شود.
وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی خطاب به مردم گفت: در دولت دکتر روحانی فرصت مناسبی برای ارتقای سطح سلامت ایجاد شده و شما نیز همکاری کنید تا تلاش ها به نتیجه برسد، رسانه ها نیز از سیاه نمایی و برخورد نامناسب با جامعه پرستار و گروه های مختلف پرهیز کنند تا اهداف مورد نظر رهبر معظم انقلاب توسط دولت تامین شود.
وی خاطرنشان کرد: به فرموده رهبر معظم انقلاب، یک بیمار علاوه بر رنج بیماری، نباید رنج دیگری داشته باشد، این باید با همکاری دولت، مجلس و مردم تحقق پیدا کند.
وی از مردم خواست با پرداخت عوارض و مالیات های خود کمک کنند و دولت و مجلس نیز با نرخ تمام شده، منابع را تامین کنند و سهم سلامت را از بودجه عمومی پرداخت نمایند تا در آینده شاهد رفع مشکلات مردم باشیم.
وزیر بهداشت همچنین افتتاح بیمارستان فرقانی قم تا پایان سال، تاسیس بیمارستان 300 تخته خوابی ویژه بانوان، تکمیل یک بیمارستان در منطقه نیروگاه ، احداث شبکه بهداشت در سراسر قم ، تشکیل پرونده الکترونیک سلامت برای همه مردم و ایجاد تدبیر برای کنترل برخی بیمارها، ایجاد و کمک برای تاسیس شبکه های بهداشت و مراکز جامع خدمات سلامت با حضور پزشکان متخصص و عمومی را از برنامه های وزارت بهداشت برای شهر مقدس قم ذکر کرد.
وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی در سفر به قم با آیات عظام مکارم ، صافی گلپایگانی و موسوی اردبیلی دیدار و عصر امروز نیز با آیات عظام وحید خراسانی و سبحانی دیدار و گفت وگو خواهد کرد.
بازدید از جامعه المصطفی ، درمانگاه مسجد مقدس جمکران و شرکت در مراسم روز پزشک از دیگر برنامه های وی در این استان است.
قاضی زاده هاشمی همچنین با حضور در حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) بارگاه ملکوتی دخت موسی بن جعفر(س) را زیارت کرد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین