|
|
امروز: جمعه ۱۵ تير ۱۴۰۳ - ۰۶:۲۳
کد خبر: ۵۹۴۸۲
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۶
سی و ششمین نشست بین المللی دوستی میان ملت ها در شهر ریمینی در شمال ایتالیا با موضوع 'ادیان مشکل نیستند بلکه بخشی از راه حل هستند'، آغاز شد.
به نقل از روزنامه 'لاستمپا'، نشست بین المللی دوستی میان ملت ها از روز گذشته به مدت یک هفته با حضور شخصیت های بین المللی در شهر ریمینی ایتالیا آغاز بکار کرد.
در این نشست 'بان کی مون' دبیر کل سازمان ملل در پیامی که بصورت ویدئو کنفرانس پخش شد، گفت: شرکت هزاران نفر از ادیان، فرهنگ ها و سنت های مختلف جهت ایجاد دوستی و صلح را در این گردهمایی تبریک می گویم. جهان امروز ما تحت تاثیر درگیری ها، نا برابری ها و اختلافات روز افزون است ولی هر کجا که می روم افرادی را می بینیم که در جهت درک متقابل، آشتی مجدد و امید مساعدت می کنند که خود باعث تشکیل این نشست می شود.
کاردینال 'توران' رییس شورای پاپی گفت و گو میان ادیان در مراسم افتتاحیه این نشست با اشاره به سوء قصد افراط گرایان در فرانسه اظهار داشت: در جهانی بسیار غیر واقعی زندگی می کنیم. ما مسیحیان، یهودیان و مسلمانان باید سه چالش هویت، توجه به دیگران و صداقت در نیت را بپذیریم.
وی افزود: چالش نخست هویت است به این معنی که ما باید برای گفت و گو اطلاع دقیقی از دین خود داشته باشیم زیرا بر اساس ابهام نمی توان وارد بحث شد. دومین چالش، توجه به دیگران است. کسی که با روش متفاوت از ما، دعا و فکر می کند، ضرورتا یک دشمن نیست بلکه مخاطب است. او کسی است که ما می توانیم به همراه او بخشی از راه را طی کنیم.
وی اضافه کرد: سومین چالش، صداقت نیت هایمان است، ما برای تغییر دادن دین دیگری، با او گفت و گو نمی کنیم؛ گفت و گوی بین ادیان می تواند باعث تغییر دین شود ولی هدف این نیست. هدف گفت و گو پیمودن بخشی از مسیر به سوی حقیقت است.
خاخام اعظم فرانسه و عزدین گاچی مسئول مسجد شهر ویوربن فرانسه نیز در برنامه افتتاحیه این نشست هفت روزه که از روز پنجشنبه آغاز شده است سخنرانی کردند. در این نشست که درمحل نمایشگاه شهر ریمینی برگزار شده است مجموعا 78 جلسه برگزار خواهد شد و پیش بینی می شود که 800 هزار نفر در آن شرکت کنند.
'رولا غنی' همسر رییس جمهوری افغانستان روز جمعه در این نشست گفت: جنگ وحشیانه است و انسان را تبدیل به هیولایی بدون اخلاق می کند که بی رحمی کرده و باعث می شود افراد انسانیت خود را از دست بدهند.
گفتنی است که 'متئو رنتزی' نخست وزیر ایتالیا نیز به همراه 5 وزیر کشاورزی، حمل و نقل، خارجی، محیط زیست و اقتصاد در این نشست شرکت خواهد کرد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین