کد خبر: ۵۹۴۷۸
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۸
چهاردهمین جشن انجمن منتقدان تئاتر با معرفی برگزیدگان تئاتر و فعالان رسانه شب گذشته در تالار ایوان شمس برگزار شد.
شب گذشته چهاردهمین جشن منتقدان تئاتر با حضور رسول صادقی رییس انجمن منتقدان خانه تئاتر، ایرج راد مدیر عامل خانه تئاتر، نصرت الله وحدت، ناصر ملک مطیعی، کتایون ریاحی، مسعود رایگان، و با اجرای فرزاد حسنی در ایوان شمس برگزار شد.

بنابر این گزارش؛ ابتدا با اهدای لوح تقدیری به همسر علی سبحانی یادبودی برای این مرحوم گرفته شد. همچنین مسعود رایگان از فرید قاسمی به عنوان پژوهشگر برتر تقدیر کرد.

مسعود رایگان در سخنانی کوتاه اظهار داشت: خداوند محبت است. پس به نام محبت درود می‌فرستم به مردانی که نمیخواهند یاد گذشتگان فراموش شود. به کسانی همچون ناصر ملک مطیعی و نصرت الله وحدت می‌گویم که نامهربانی‌ها رو تاب بیاورید.

فرید قاسمی بعد از دریافت لوح تقدیر خود بیان کرد: در مراسمی که وحدت و ملک مطیعی باشند این روز فراموش نشدنی است من بارها پژوهشگر سال و برنده کتاب سال شدم ولی این روز بهترین روز عمرم است.

همچنین رامتین شهبازی در این مراسم به عنوان خبرنگار و منتقد سال معرفی شد.

وی گفت: ما در گذشته به همراه هنرمندان شب تا صبح بر سر تمرین‌های آنها حاضر بودیم ولی اکنون تئاتر‌هایی روی صحنه می‌رود که فقط تئاتر فروشی می‌کنند.

برنامه «خندوانه» نیز در جشن منتقدان به عنوان بهترین برنامه تلویزیونی شناخته شد و نکته جالب توجه این است که از برنامه مجله تئاتر که با هدف موضوعات تئاتری پخش می‌شود هیج گونه تقدیری به عمل نیامد.

همچنین گروه عوامل «خندوانه» از جمله رامبد جوان، رضا شهیدی‌فر و سجاد افشاریان و علی بحرانی برای تقدیر روی صحنه آمدند.

سجاد افشاریان در این مراسم اظهار داشت: کارم را با تئاتر شروع کردم اما هیج وقت دلخوشی از منتقدان نداشتم به هزار و یک دلیل. اگر دچار تئاتر فروشی شدیم شاید به خاطر آن است که منتقدان نقش خود را به خوبی ایفا نکردند.

کتایون ریاحی عنوان کرد: پیشکسوتان واقعی وحدت و ملک مطیعی هستند، من خیلی علاقه‌مندم صحنه تئاتر را تجربه کنم ولی از ترس منتقدان هنوز تجربه نکردم.

برنامه «پرانتز باز» از نگاه متتقدان برنامه برتر رادیو شناخته شد و کتایون ریاحی از مارال دوستی سردبیر پرانتز باز تقدیر کرد.

در ادامه مراسم از نصرت الله وحدت پیشکسوت تئاتر تقدیر شد، نصرت الله وحدت در سخنانی کوتاه عنوان کرد: چقدر امشب خوشحالم که اسم تئاتر آمد‌، من 62 سال بیش وارد تئاتر شدم‌، خنداندن مردم، مردمی‌ترین هنرهاست. دوست داشتم مردم را بخندانم، 8 ماه سال روی صحنه تئاتر بودم روزهای جمعه سه سانس و روز عادی یک سانس هیچ گاه خسته نشدم.

در پایان مراسم نکوداشتی برای فرهاد آئیش گرفته شد و ملک مطیعی به روی سن آمد و از فرهاد آئیش تقدیر کرد.
 
همچنین ناصر ملک مطیعی در این مراسم گفت: امشب خستگی را نمیفهمم چرا که چهره‌های خوبی را دیدم و صحبت‌های خوبی شنیدم، از سینما گله دارم اگه فرصت داشتم یادگاری‌های خوبی را به جا می‌گذاشتم، تئاتر با سینما فرق دارد در تئاتر باید انسان دیگری باشی در سینما باید خودت باشی.
 
وی ادامه داد: کسانی در غربت به سر می‌برند که دلشان می‌خواهد برگردن. اگر می‌توانید همه‌ی آنها را برگردانید.
 
فرهاد آئیش در پایان گفت: یک لحظه عجیبی است. امشب وقتی انجمن منتقدان برای من بزرگداشت می‌گیرد برایم خیلی مهم است وقتی عکس العمل ها را می‌بینم از تنهایی در میایم.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین