|
|
امروز: دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۳:۵۴
کد خبر: ۵۹۴۷۰
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۶
استاندار خراسان شمالی گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت یازدهم به دنبال ایجاد تحول در حوزه فرهنگی و هنری است.
سیدعلی اکبر پرویزی پنجشنبه شب در آیین پایانی دهمین جشنواره تئاتر رضوی در بجنورد اظهار کرد: اگرچه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با فشارهای زیادی نیز در این ارتباط بخصوص در حوزه موسیقی تحمل می کند، ولی همچنان در چارچوب قانون اساسی و رعایت اصول این تحولات را دنبال می کند.
وی اضافه کرد: ما به داشتن نیروهای جوان در جامعه برای جذب آنها در حوزه فرهنگی و هنری و جلوگیری از آسیب های ناشی از تهاجم فرهنگی نیازمند تحول در حوزه فرهنگ و هنر داریم.
نماینده عالی دولت در خراسان شمالی تصریح کرد: همه ما به عنوان مسوولان نظام جمهوری اسلامی باید در این گذر با تعامل کمک کار هم باشیم و کارها را زیر سایه ولایت فقیه و رهبر معظم انقلاب اسلامی پیش ببریم.
پرویزی در بخش دیگری از سخنانش به میزبانی دهمین جشنواره تئاتر رضوی از سوی خراسان شمالی اشاره و خاطرنشان کرد: این استان با داشتن پیشینه فرهنگی و هنری خوب چندین دوره از این جشنواره را میزبانی کرده و ما همچنان به دنبال دایمی شدن این رویداد فرهنگی در داخل استان خراسان شمالی هستیم.
وی اضافه کرد: اگرچه کمبودهایی از لحاظ زیرساخت های فرهنگی در این استان به دلیل عقب ماندگی های ناشی از گذشته وجود دارد، ولی در زمینه زیرساخت ها از سوی دولت تدبیر و امید کارهای خوبی در حوزه فرهنگی و هنری در دست اجراست.
استاندارخراسان شمالی باردیگر ضمن قدردانی از دست اندرکاران جشنواره تئاتر رضوی در بجنورد و هنرمندان شاخص به خصوص هیات داوران خواهان حمایت دستگاه های اجرایی بخصوص فرهنگی از آثار برگزیده برای نمایش در سراسر کشور شد.
پرویزی افزود: دستگاه های فرهنگی که اعتباری نیز در این حوزه دارند به دست اندرکاران نمایش های برتر منتخب در این جشنواره کمک کنند تا آثار خود را در سراسر کشور به نمایش بگذارند.
وی اضافه کرد: مدیریت ارشد خراسان شمالی نیز در این حوزه با بهره گیری از توانمندی مالی و معنوی دستگاه های فرهنگی استانی برای اکران آثار منتخب در سراسر کشور کمک می کند.
دهمین جشنواره تئاتر رضوی 25 تا 29 مردادماه سالجاری در بجنورد جریان داشت و بامداد امروز به کارش با معرفی آثار برتر پایان داد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین