|
|
امروز: دوشنبه ۱۸ تير ۱۴۰۳ - ۱۰:۲۰
کد خبر: ۵۹۴۶۱
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۹
سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا، با ابراز اطمینان از سازوکارهای در نظر گرفته شده توسط آژانس بین المللی انرژی اتمی درمورد چگونگی بازرسی ها از ایران، تاکید کرد که واشنگتن در این مورد هیچگونه مشکلی با آژانس ندارد.
جان کربی روز پنجشنبه در نشست خبری خود، به بیانیه منتشر شده «یوکیا آمانو» مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی اشاره کرد و گفت: این بیانیه روشن کرد که آژانس مسئولیت بازرسی های هسته ای را به هیچ کشوری در جهان نداده است.
وی افزود: «همچنان اطمینان داریم که آژانس با برنامه ریزی های تخصصی به شکل مناسب می تواند نگرانی های موجود در مورد ابعاد احتمالی نظامی ایران در گذشته را رسیدگی کند و ما در این رابطه هیچگونه مشکلی نداریم.»
سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در پاسخ به پرسش های خبرنگاران در مورد جزئیات توافقها بین ایران و آژانس نیز گفت: این توافق ها اسناد محرمانه بین آژانس و ایران است و آمانو نیز در مورد محرمانه بودن آنها توضیح داده است.
وی افزود: «سخن گفتن در مورد مدارکی که گفته می شود (از آژانس) به بیرون درز کرده است، از این تریبون کار شایسته ای نیست.»
وی در پاسخ به این پرسش که آیا امکان ورود بازرسان به پارچین را تائید می کنید یا خیر، گفت: بازرسی های درنظر گرفته از ایران از طریق گفت وگوهای مسالمت آمیز تعیین شده است؛ البته بازرسی تنها از طریق بازرسی انسانی نیست.
سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا خاطرنشان کرد: «معتقدیم با به کارگیری بازرسی های حاصل از توافقنامه، از پایبندی ایران به الزامات ذکر شده در توافق، اطمینان خواهیم یافت.»
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین