|
|
امروز: چهارشنبه ۰۴ مهر ۱۴۰۳ - ۰۷:۵۱
کد خبر: ۵۹۴۴۷
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۰:۱۱
رسانه های منطقه اعلام کردند: عربستان سعودی برای نخستین بار حکم اعدام دو تن از متهمان اقدامات تروریستی در این کشور را به مرحله اجرا گذاشت.
به نقل از رسانه های منطقه، وزارت کشور عربستان امروز (پنجشنبه) حکم اعدام صادر شده علیه زندانیان متهم به اقدامات تروریستی که نخستین حکم در نوع خود بعد از تاسیس دادگاه ویژه محاکمه تروریستها به شمار می رود را اجرا کرد.
وزارت کشور عربستان اعلام کرد که در پی اثبات دست داشتن «عیسی برکاج» و «اسحاق شاکیلا» دو تروریست اهل کشور چاد در عملیات تروریستی القاعده در سال های گذشته، امروز حکم اعدام آنها اجرا شد.
براساس این گزارش، این دو نفر وابسته به شبکه تروریستی القاعده در عربستان سعودی بوده و از شیوه های تکفیری مغایر با کتاب و سنت پیروی می کردند و دست به ترور می زدند.
اتهامات این دو نفر شامل مواردی از جمله ترور برخی مسئولان خارجی در عربستان، هدف قرار دادن اتباع بیگانه به قصد ترور، همراه داشتن سلاح به منظور برهم زدن امنیت و ایجاد فساد و دست زدن به اقدامات تروریستی بوده است.
وزارت کشور عربستان اعلام کرده که با وجود اقدامات محتاطانه این دو تروریست برای فاش نشدن هویت و جنایاتشان، سرویس های امنیتی آن ها را دستگیر و طرح های آنها را کشف کرده و با تحویل دادن آنها به دادگاه ویژه، حکم شرعی در باره آنها صادر شد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین