|
|
امروز: جمعه ۱۵ تير ۱۴۰۳ - ۲۱:۵۹
کد خبر: ۵۹۴۳۵
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۱
عبدالرضا رحمانی فضلی روز پنجشنبه در جلسه شورای اداری استان آذربایجان غربی افزود: دستاورد مذاکرات 22 ماهه هسته ای یکی از جلوه های مقاومت ملی و انسجام داخلی بر روی اراده و خواست عمومی بود.
عبدالرضا رحمانی فضلی روز پنجشنبه در جلسه شورای اداری استان آذربایجان غربی افزود: دستاورد مذاکرات 22 ماهه هسته ای یکی از جلوه های مقاومت ملی و انسجام داخلی بر روی اراده و خواست عمومی بود.
وی بیان کرد: اقدام برای لغو تحریم ها و اثبات و به رسمیت شناختن حقوق هسته ای کشور توسط قدرتهای جهانی نتیجه همین مقاومت ملی است.
وی 22 ماه مذاکره را ایام همدلی و وفاق ملی دانست و گفت: رهبری نظام مذاکرات را به خوبی هدایت و حمایت کردند و از همه مراحل آن مطلع بوده و تایید کردند و با حمایت خود قوت قلب مذاکره کنندگان شدند و روحیه و انگیزه داده و بن بست ها گشودند.
وی اظهار کرد: دشمنان ما امروزه به این امر معترف هستند که هیچ تحولی در منطقه بدون حضور ایران ایجاد نمی شود.
وی ادامه داد: شرایط کشور ما در منطقه ناامن خاورمیانه حساس است و در جهان کنونی که وضعیت دو قطبی از بین رفته و در نظام بین المللی قطب های جدید قدرت در حال شکل گیری است ، تحولات زیادی در حال رخ دادن است که این تحولات ادامه دار خواهد بود.
وی بیان کرد: در این تحولات کشوری که بتواند برای خود ثبات و اقتدار ایجاد کنند ، در نظام جدید شکل گرفته جایگاه خود را تثبیت خواهد کرد و برآوردها هم نشان می دهد که پس از شکل گیری قدرتهای جدید ، وضعیت جهان از ثبات بیشتری برخوردار خواهد شد.
وی ادامه داد: الان خاورمیانه در شدیدترین تنشها درگیر بوده و تنها کشور ما از ثبات و امنیت برخودار است و بالاترین اقتدار را در داخل کشور و در مرزهای خود دارد.
وزیر کشور داشتن قدرت را ضرورت حضور در معادلات کنونی جهانی ذکر کرد و گفت: کشورهای طرف مذاکره ما به علت اقتدار ایران اسلامی حاضر به مذاکره شدند و الا در شرایط عادی و منطقی حاضر نمی شدند که طرف مذاکره ما باشند.
وی اضافه کرد: ایجاد تنشهای اقوام و اقلیت ها ، دامن زدن به تنش های سیاسی و تنش های اجتماعی در پی تحریم و فشار اقتصادی شیطنت دشمنان ما بوده ولی همه آنها در رسیدن به هدف خود ناموفق بودند و پس از انتخابات ریاست جمهوری 92 به این نتیجه رسیدند که باید مذاکره کنند.
وی گفت: مردم به انتخابات معنا دادند و با انتخابات 92 امید به آینده ، وحدت و انجسام ملی ما بیشتر شد.
وی ادامه داد: با روی کار آمدن دولت یازدهم ارتباطات بین المللی کشور به خوبی برقرار شده و ایران نیز حقوق خود را با حضور در مجامع جهانی دنبال می کند.
رحمانی فضلی اضافه کرد: از این به بعد در همه تحولات جهانی و منطقه ای مهم به قدرت ایران توجه خواهند کرد چرا که ما دارای اقتدار ملی و بین المللی شده ایم.
وی اظهار کرد: اقتصاد اصلی ترین مساله دولت است و دولت برنامه های مدونی برای تحقق اقتصاد مقاومتی دارد و این هدف در عرض یک یا دو سال محقق نمی شود و باید ادامه یابد و در برنامه ششم توسعه نیز دنبال خواهد شد.
وزیر کشور در ادامه این جلسه که پنجمین جلسه شورای اداری استان آذربایجان غربی در سال جاری بود ، خواستار بازنگری در نظام برنامه ریزی ، نظام بودجه ریزی ، نظام اقتصادی ، بانکی و گمرکی شد و گفت: بدون بازنگری در این حوزه ، خیلی کند به هدف خود نزدیک خواهیم شد.
وی ادامه داد: ایران امروز نقش تعیین کننده ای در سرنوشت منطقه دارد و همه این نقش آفرینی را پذیرفته اند و به این نقش ما معترفند.
وی افزود: ما باید حضور منطقه ای خود را افزایش دهیم ولی این به معنای لشکرکشی و حضور نظامی نیست چرا که ما دنبال این نوع مسائل نیستیم بلکه هدف ما دفاع از حقوق مردم مسلمان منطقه در عرصه بین المللی در برابر قرتهای منطقه ای و جهانی است.
وی توسعه ارتباط با کشورها ، حضور در مناطق مختلف و تقویت مناسبات دو و چند جانبه را جزو سیاست های دولت عنوان کرد و ادامه داد: کشوری که منزوی باشد ، نمی تواند حتی از حقوق خود هم دفاع کند.
وی اضافه کرد: ما همه این اهداف خود را در سایه پایبندی به اصول اولیه انقلاب خود که همان نگاه توحیدی و اعتقاد قلبی و عملی به ولایت فقیه و اعتقاد و باور به نقش و حضور مردم در همه عرصه هاست ، دنبال می کنیم.
وزیر کشور همچنین گفت: دولت هم اکنون در خط مقدم تماس با مردم است و ما کارگزاران دولت باید تعامل مثبت و سازنده ای با مردم داشته و الگویی مناسب برای مردم باشیم.
وی احترام به مردم ، رفتار کریمانه و تعامل مثبت با مردم و تلاش برای حل مشکلات و پاسخگو بودن در برابر مردم را وظیفه دولتمردان دانست و افزود: مردم ولی نعمتان ما هستند و ما باید در عمل این اعتقاد را نشان دهیم.
وزیر کشور در ادامه ، آذربایجان غربی را استانی ثروتمند عنوان کرد و گفت: این استان همه ظرفیت های توسعه را دارد و با تفویض اختیارات در صدد هستیم که مسیر توسعه این استان را هموارتر کنیم.
به گزارش ایرنا ، استاندار آذربایجان غربی نیز در این جلسه که در سالن اجتماعات شهید عطایی استانداری آذربایجان غربی برگزار شد ، وحدت و همدلی در بین مردم این استان را مثال زدنی عنوان کرد و گفت: این خطه رنکین کمان قومیت ها ، ادیان و مذاهب است.
قربانعلی سعادت افزود: ما با مدیریت بی پول کارهای عمرانی زیادی در استان شروع کرده ایم و اعتقاد داریم که با ایجاد اعتماد و اطمینان ، کارهای زیادی را می توان اجرا کرد.
وی خواستار اعطای اختیارات به استانداران برای مدیریت بهتر در استانها شد و بیان کرد: آذربایجان غربی پتانسیل اداره خود در صورت اعطای اختیارات را دارد.
وی مرزهای طولانی استان را که پیش از این تهدیدی برای استان محسوب می شد ، مزیتی برای این خطه دانست و اظهار کرد: آذربایجان غربی در بسیاری از شاخص های توسعه عقب است و باید این عقب ماندگی با تلاش و توجه بیشتر جبران شود.
وی ادامه داد: با شرایط خوبی که در دولت ایجاد شده ، امید داریم که وضعیت معیشت و درآمدی مردم بهبود یافته و مشکلات معیشتی مردم کمتر شود.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ارومیه نیز در این جلسه با اشاره به بهره مندی کم مردم این استان از مواهب مرز گفت: مردم این خطه باید از مزیت های مرزنشینی بهره مند شوند.
حجت الاسلام مهدی قریشی افزود: مساله قاچاق در این استان به تولید داخلی ضربه زده و لازمه جلوگیری از آن توجه به معیشت مرزنشینان و مرزبانی است.
وی خواستار مقابله شدید با مواد مخدر شد و گفت: نگاه ویژه ای برای توسعه این استان لازم است.
در ادامه این جلسه نمایندگان شهرستان های استان در مجلس شورای اسلامی نیز به بیان دیدگاه های خود پرداختند.
به گزارش ایرنا ، وزیر کشور پیش از این جلسه با حضور در مناطق مرزی استان آذربایجان غربی ، از مراحل اجرایی طرحهای کنترل مرز در مناطق مرزی استان بازدید کرد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین