|
|
امروز: دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۲:۴۵
کد خبر: ۵۹۴۳۴
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۶
اولین دونده دو 100 متر سرعت ایران، حضور در مرحله نیمه نهایی پانزدهمین دوره مسابقات دوومیدانی قهرمانی جهان را با توجه به شرایط مطلوب آمادگی و عملکرد خوب اخیرش، دور از دسترس نمی داند.
«رضا قاسمی» که یکی از شش دونده تیم ملی دوومیدانی کشورمان درمسابقات جهانی چین است، روز پنجشنبه درگفت وگو با خبرنگار ایرنا در پکن از آمادگی جسمانی خوب خود گفت و اینکه همین آمادگی می تواند او را به مراحل بعدی این مسابقات برساند.
نماینده ایران در بازیهای المپیک 2016 ریو اضافه کرد: پیشتر نیز یک بار در مسابقات جهانی حضور داشتم و شرکت در رقابتهای پکن، دومین تجربه جهانی ام محسوب می شود. به همین خاطر امید زیادی دارم که بتوانم از مرحله مقدماتی با ثبت زمان خوبی صعود کنم و در نهایت به مرحله نیمه نهایی برسم.
وی پشت سرگذاشتن تمرینات منظم و شرکت درمسابقات معتبر جهانی از جمله جام کازانف قزاقستان را یکی از دلایل اصلی آمادگی خود برای حضور در این مسابقات دانست و ابراز امیدواری کرد، این آمادگی تا روز مسابقه همچنان حفظ شود.
اوالبته حضور دربیست و یکمین دوره مسابقات دوومیدانی قهرمانی آسیا در «ووهان» چین را که خرداد ماه سالجاری برگزارشد، یکی از امتیازات خود برای حضور در شرایط آب و هوای شرجی شهر پکن دانست که می تواند به او در این مسابقات جهانی کمک کند.
او همچنین از دوندگان جامائیکا، فرانسه، چین، قطر، آمریکا و انگلیس به عنوان حریفان اصلی خود در این مسابقات نام برد.
طبق برنامه اعلام شده، مرحله مقدماتی و گروهی رقابتها دو 100 متر روز شنبه آغاز می شود و رضا قاسمی به همراه محسن تفتیان دو نماینده ایران در این ماده هستند.
خاطرنشان می شود، رضا قاسمی دونده المپیکی ایران در ماده 100 متر است که با زمان 10 ثانیه و 12 صدم ثانیه در جایگاه شصت و هفتم دوندگان برتر جهان قرار دارد.
ملی پوش کشورمان این عنوان را در مسابقات جام کازانف قزاقستان بدست آورد که علاوه بر کسب مدال نقره سهمیه ورودی المپیک 2016 برزیل را نیز کسب کرد.
او همچنان در فهرست 100 ورزشکار برتر دنیا در سال 2015 در ماده 100 متر قرار دارد. قاسمی که پیش از این در دوی 100 متر بهترین رکورد خود را با زمان 10.16 (آلماتی قزاقستان) در کارنامه خود داشت، در آخرین رقابت خود در بیست و یکمین دوره مسابقات قهرمانی آسیا با زمان 10.19 موفق به کسب مدال برنز شد و در جایگاه هشتاد و یکم جدول صد نفر برتر فدراسیون جهانی دوومیدانی قرار گرفت.
پانزدهمین دوره مسابقات دوومیدانی قهرمانی جهان از روز شنبه 31 مرداد ماه با حضور 2 هزار دوومیدانی کار در شهر پکن آغاز می شود و تیم ملی ایران برای اولین بار با شش دونده (در 5 ماده) در این مسابقات حضور دارد.
محمد جعفر مرادی (ماراتن)، احسان حدادی ( پرتاب دیسک )، لیلا رجبی (پرتاب وزنه)، حسن تفتیان (دوی 100متر)، رضا قاسمی (دوی 100متر) و محمد حسین ابارقی (دوی 200متر) 6 ملی پوش کشورمان در این مسابقات هستند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین