|
|
امروز: چهارشنبه ۱۳ تير ۱۴۰۳ - ۰۲:۵۹
کد خبر: ۵۹۴۲۰
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۷
رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور گفت: 30 طرح و ایده از دانشجویان این دانشگاه به مرحله تجاری سازی رسیده است.
محمد اخباری پنجشنبه در جمع خبرنگاران همدان افزود: این طرحها ماحصل برگزاری اولین جشنواره ملی اختراعات دانشگاه جامع علمی کشور است که 25 تا 27 مرداد ماه سال جاری در تهران برگزار شد که یک هزار و 41 اثر از سوی دانشجویان به این جشنواره ارسال شد.
وی با بیان اینکه برای تجاری سازی این طرحها عقد قرار داد انجام شده تا برای تولید انبوه سرمایه گذاری شود ابراز امیدواری کرد: که در سال آینده دومین جشنواره نیز برگزار شود تا بتوان از خوشه های رشد استفاده بیشتری کرد.
وی اضافه کرد: تاکنون 36 خوشه رشد در کشور شناسایی شده و تا پایان سال جاری با برنامه ریزی های انجام شده این خوشه های رشد باید به 100 خوشه برسد.
اخباری با بیان اینکه 80 تا 90 مرکز علمی کاربردی در کشور به دلیل نرسیدن تعداد دانشجو به حدنصاب در آستانه تعطیلی قرار دارند گفت: برای ترم بهمن ماه در سال جاری این تعداد مرکز تعطیل خواهد شد.
وی گفت: پویایی و تحول پذیر بودن، پاسخگو بودن نسل سوم دانشگاه به عملکرد خود، اقتصاد محور و دانش بنیان بودن از ویژگیهای دانشگاه جامع علمی کاربردی است.
وی اظهار کرد: دانشگاه علمی کاربردی هر ساله رشته های خود را بازبینی و بازنگری می کند و تنها دانشگاهی است که وظیفه مهارت کارآفرینی و ثروت آفرینی را عهده دارد.
رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور با تاکید بر اینکه استان همدان ظرفیت خوبی برای راه اندازی رشته های صنایع دستی و شرکتهای دانش بنیان دارد گفت: همدان می تواند برند خدمات گردشگری را از آن خود کند و خبرنگاران باید با پیگیری این موضوع را به دغدغه مسوولان تبدیل کنند.
اخباری گفت: دانشگاه علمی کاربردی بحث مهارت را در کنار فرهنگ مورد توجه قرار داده به طوری که بودجه فرهنگی این دانشگاه در سال جاری 72 میلیارد ریال است.
به گفته وی دانشگاه علمی کاربردی با یک هزار و 100 مرکز در سراسر کشور 700 هزار دانشجو را زیر پوشش قرار داده است.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین